-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
rnetia.pl!not-for-mail
From: BartekK <s...@N...org>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Pomiar mocy silnika spalinowego
Date: Fri, 07 Oct 2011 10:58:28 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 44
Message-ID: <j6mf5c$mol$1@mx1.internetia.pl>
References: <1gd4s9qds69qr.1u6mt3hp5fh6v$.dlg@40tude.net>
<j6gn16$a33$1@inews.gazeta.pl>
<13qtwiqiqu20u.1nmavvfmxblhw$.dlg@40tude.net>
<e...@n...googlegroups.com>
<j6is22$8tk$1@mx1.internetia.pl>
<162zf6axq6nhr$.gcgwivkjsbdn.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1317978092 23317 77.252.249.9 (7 Oct 2011 09:01:32 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Oct 2011 09:01:32 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <162zf6axq6nhr$.gcgwivkjsbdn.dlg@40tude.net>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:7.0.1) Gecko/20110929
Thunderbird/7.0.1
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:29457
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-10-06 20:18, Popey pisze:
> Jeżeli nie chce Ci się odpowiadać, to może mógłbyś mnie pokierować do
> odpowiednich miejsc w sieci? Mogą być anglojęzyczne, poradziłbym sobie i po
> przestudiowaniu materiałów ew. dalej zawracał Wam głowę.
Wpisz w google "engine dyno dyi" to zobaczysz ile osób na świecie
kombinowało to samo co ty...
W skrócie- problemy do rozwiązania/wybrania rozwiązania = odbiór mocy i
pomiar odbieranej mocy: Trzeba móc odbierać moc (obciążać silnik) przy
dowolnych (w zakresie sensownym) obrotach i sensownie regulowalnym
obciążeniu. Metody obciążania - wprost cierne (hamulcowo-tarczowe) -
przy takich mocach i czasach działania odpada (tak to można "hamować"
silniczki modelarskie), - hydrauliczne/pneumatyczne odpadają w
zastosowaniach amatorskich, bo wszelkie pompy i "torque conventer" są
silnie nieliniowe, nie masz czym ściągnąć ich charakterystyk i
uwzględniać w obliczeniach pomiarów, - elektrodynamiczne - najwygodniejsze.
W rowerowych "obciążeniach elektrodynamicznych" masz połączoną prądnicę
wprost z rezystancyjnym obciążeniem jej - choć nie widać uzwojeń ;) - po
prostu prądy wirowe płyną w konstrukcji (tak jak prąd zwartej klatki w
silniku klatkowym/indukcyjnym), i grzeją ją, przy mocach wydzielanych
przez pedałującego człowieka (50-200W) to nie ma znaczenia. Przy 50kW
już się tak nie da, bo wirnik/magnesy byłyby zbyt duże i ciężkie, lub
zbyt by się to nagrzewało (a magnesy temperatury nie lubią)
Najprostszym układem gdzie coś się kręci i możesz regulować obciążenie
jest prądnica + jej elektryczne obciążenie. Charakterystyki
prądnic/generatorów obroty/sprawność elektryczna są do zciągnięcia (więc
można uwzględnić je w obliczeniach) a oddawana moc elektryczna na
rezystancyjnej grzałce - jest do mierzenia dwoma miernikami
elektrycznymi za 20zł. Ale problemem jest sama prądnica o takiej mocy -
ze starego agregatu prądotwórczego? ciężko i drogo.
Innym prostym hamulcem elektrodynamicznym mógłby być duży silnik 3faz
ale zasilany z zewnątrz prądem stałym na uzwojenia. Tylko czy wytrzyma
termicznie?
Pomiar mocy możesz dokonywać "mechanicznie" - obciążenie na elastycznym
mocowaniu, mierzysz tensometrami siłę z jaką twój silnik chce "obrócić"
wokół osi napędowej prądnicę/obciążenie. Ale pomiar sił rzędu kilkaset
Nm przy wadze koło tony (sile statycznej działającej na tensometry) to
też nie jest proste w garażu do zrobienia dobrze....
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 07.10.11 09:43 BartekK
- 07.10.11 10:36 Konrad Anikiel
- 07.10.11 13:48 BartekK
- 07.10.11 18:48 emil
- 08.10.11 17:12 Popey
- 10.10.11 05:16 PeJot
- 15.10.11 17:58 Popey
- 16.10.11 14:18 J.F.
- 19.10.11 18:23 Popey
- 20.10.11 07:47 PeJot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB