  • Data: 2009-06-11 11:28:28
    Temat: Re: Polskie nazwy zmiennych/funkcji w nietypowym projekcie
    Od: porneL <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Jun 2009 12:11:13 +0100, slawek <s...@h...pl> wrote:

    > Widzisz, ja się nie czepiam, ale w podanym przykładzie nazwy są
    > "generyczne", tzn. nic nie mówią. Jakiś host/gospodarz? Ale jaki? Moim
    > zdaniem lepiej jest pisać np.:
    >
    > serwer_licencji = getHostByName(konfiguracja.serwer_licencji.nazwa);

    Tu masz serwer, gdzie indziej trafi się server. Name vs nazwa.

    Klasy raczej powinny być "generyczne". Masz klasę Server, której obiektem
    jest serwer_licencji (albo LicenseServer z obiektem
    serwer_dla_produktu_fóbar).

    Wtedy masz albo serwer_licencji.name albo nazwa w klasie Server.

    IMHO bardzo trudno jest postawić granicę i zapobiegać "zarażaniu" kodu
    innym językiem (MojaTablica extends Array => moja_tablica.length?)

    > Po prostu nie ma sensu - według mnie pisać czegoś takiego jak
    > strcpy(str1, str2), bo to nic nie mówi - wiadomo że strcpy bierze dwa
    > lpsz.

    Mów po polsku! ciąkop() bierze dwa dwcz! ;)

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");