  • Data: 2009-06-11 11:55:23
    Temat: Re: Polskie nazwy zmiennych/funkcji w nietypowym projekcie
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sarr." <s...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:h0qqck$9hj$...@i...gazeta.pl...

    > w wersji finalnej programu nie mam nic przeciwko lokalizacji, jest nawet
    > wskazana - w tabelce mozesz miec kolumne 'kuroniowka', ale w kodzie
    > zostawiamy 'allowance'.

    Niby tak, ale... Sejm może w każdej chwili wprowadzić np. "podatek
    podsufitowy" (ustawy kominowe były? windy poziome były?). Polakowi w Polsce
    przysługuje przywilej tworzenia nowych słów w języku polskim... a jak znam
    posłów to nie będą oni skłonni do jakiegoś ograniczania się w tej materii.

    No i teraz jest problem - nie będzie odpowiedników angielskich. Tzn. nie
    będzie tłumaczenia uznanego słownikiem dla "podatek podsufitowy". Polska
    nazwa będzie w przepisach, będzie musiała być zaimplementowana np. w kasach
    fiskalnych i bankomatach/bankach. Ale
    Anglicy/Amerykanie/Australijczycy/RPA-anie nie będą mieli pojęcia że właśnie
    wymyślasz jakieś "underceil tax". Niby to będzie po angielsku - ale po
    pierwsze angole mogą się wkurzyć (że polaczek poprawia ich język) - a po
    drugie po prostu nie zrozumieją.

    W dodatku miejmy nadzieję że GB nie będzie tego podatku - więc im będzie
    zwisać i powiewać że ty piszesz program w którym jest owe "underceil". Same
    określenie sufit będzie oczywiście nijak miało się do tego podatku -
    naliczanego od liczby doniczek jakie możesz ułożyć po przekątnej gruntu jaki
    posiadasz.

    slawek