  • Data: 2009-06-11 11:11:13
    Temat: Re: Polskie nazwy zmiennych/funkcji w nietypowym projekcie
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "porneL" <n...@p...net> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o...@a...local...
    > gospodarz = getHostByName(nazwa);

    Widzisz, ja się nie czepiam, ale w podanym przykładzie nazwy są
    "generyczne", tzn. nic nie mówią. Jakiś host/gospodarz? Ale jaki? Moim
    zdaniem lepiej jest pisać np.:

    serwer_licencji = getHostByName(konfiguracja.serwer_licencji.nazwa);

    Oczywiście jak ktoś lubi może być:

    LicensesAuthorizationServer =
    getHostByName(Configuration.LicensesAuthorizationSer
    ver.Name);

    // jeszcze lepiej jak byłoby zrobione konstruktorem obiektu Licenses... - po
    kiego grzebać się w programowaniu funkcyjnym jak jest obiektowe?

    albo

    hostAuthorization = getHostByName(strHostName);

    Po prostu nie ma sensu - według mnie pisać czegoś takiego jak strcpy(str1,
    str2), bo to nic nie mówi - wiadomo że strcpy bierze dwa lpsz. Ciekawsze
    jest jeżeli np. napiszemy: strcpy(myCredit, chiefCredit); bo to już coś
    mówi :)

    slawek