  • Data: 2009-06-11 10:53:05
    Temat: Re: Polskie nazwy zmiennych/funkcji w nietypowym projekcie
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:h0qifi$i83$...@a...icm.edu.pl...
    > Nie pomyliłeś grup? Chcesz udowodnić ze pl zniknie tylko dlatego ze 5
    > programistów dogaduje się lepiej po en? Zauważyleś że normalni ludzie

    Jeszcze raz - nie chcę niczego udowadniać. Po prostu jeżeli programiści
    lepiej dogadują się po angielsku... i jeżeli przeiterujesz to po innych
    grupach zawodowych, to rezultat jest łatwy do przewidzenia. Programiści -
    angielski. Pracownice Mac-cośtam - angielski. Przedszkolanki - angielski.
    Lekarze - angielski. To kto będzie mówił po polsku? Emeryci i renciści plus
    może paru dziennikarzy z Radia Maryja. To są fakty, z faktami nie da się
    dyskutować.

    Pewnego dnia okaże się że np. MS zaprzestanie wydawania wersji PL, bo 90%
    mieszkańców terenów obecnej Polski (czyli euroregionów) będzie mówiło po
    angielsku, a pozostałe 10% to będą Ślązacy niemieckojęzyczni. I nie
    mieszajmy do tego jakiś sentymentów. To są po prostu przewidywalne
    scenariusze. Już dziś programy do tego co ja robię są z reguły
    nielokalizowane. A jaki było narzekanie, że do sprzętu *powszechniego*
    *użytku* mają być obowiązkowe instrukcje w języku polskim... nie pamiętasz
    tego?

    > stosują takie narzędzia które są bardziej wydajne a nie bardziej
    > patriotyczne?

    I dlatego dla języka polskiego nie ma szans. Dobór naturalny. Chyba że
    nastąpi cud - czyli coś co z definicji sprzeczne jest z prawami przyrody.

    slawek

    PS. Jest różnica między rzeczywistą potrzebą używania języka angielskiego a
    wazeliniarstwem. Samo ingliszowanie nie zrobi z nikogo lorda ani nie da
    zielonej karty.