    From: Rob Wolfe <r...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Polskie nazwy zmiennych/funkcji w nietypowym projekcie
    Date: Wed, 10 Jun 2009 11:10:08 +0200

    "slawek" <s...@h...pl> writes:

    > Użytkownik "Maciej Sobczak" <s...@g...com> napisał w
    > wiadomości grup
    g2000yqp.googlegroups.com...

    > Wiesz, ja tam się nie czepiam. Ale po prostu jeżeli zakładasz że
    > lepiej używać wszędzie angielskiego - a nie polskiego - to po prostu
    > możemy chyba się zgodzić, że zgadzasz się na całkowitą likwidację
    > języka polskiego. Czyli polskiego już nie ma. Kropka.

    Słusznie! Nie będzie Amerykaniec pluł nam w twarz ni kodu nam angliczył!
    Proponuję pójść na całość i wszelkie dostępne API opakować
    w polskie odpowiedniki, np.:
    pthread_create ==> utwórz_wątek
    (koniecznie z polskimi znakami, aby nie kalać naszej pisowni)
    lub
    pthread_join ==> poczekaj_na_zakończenie_wątku
    nie dość, że czytelnie to jeszcze jak zwięźle.

    Już nie wspomnę o takich nazwach jak "zadanie".
    Hmmm... czy to aby "zadanie", czy może jednak "żądanie"?
    Napatrzyłem się już dość na takie łamańce, ni to tłumaczenie,
    ni to radosna twórczość.
    Użycie angielskiego w kodzie jest po prostu bardziej praktyczne i tyle.

    > Byłem, widziałem, pisałem po polsku. Komentarze, notatki. Zmienne to
    > raczej mam takie jak delta czy sigma - jak się uprzeć to angielski, a
    > jak się zastanowić to greka.

    Też nigdy nie wychodzę poza alfabet grecki niezależnie od domeny,
    której mój program dotyczy. Jednak na wszelki wypadek nie podaję
    swego adresu kolegom z zespołu.

    RW