  • Data: 2009-06-10 12:37:25
    Temat: Re: Polskie nazwy zmiennych/funkcji w nietypowym projekcie
    Od: Rob Wolfe <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "slawek" <s...@h...pl> writes:

    > Użytkownik "Rob Wolfe" <r...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Po co? Kilkulinijkowy program w Snobolu robił kiedyś takie rzeczy
    > rewelacyjnie. :)

    Co ma piernik do wiatraka?

    > Przyznaj się Wolfe (no nie do dziadka w Wermachcie :) ), że masz
    > problemy w mówieniu po polsku o tym, co piszesz po angielsku. I jak
    > mówisz to wolisz mówić o jakiś treadach i konkurencjach - a nie o
    > wątkach i współbieżności.

    No to może nam zaprezentujesz jak to posługujesz się czystą polszczyzną
    w opisywaniu współczesnych rozwiązań? Kilka prostych terminów:
    "host" ==> ?
    "widget" ==> ?
    "framework" ==> ?
    "handler" ==> ?
    "upload" ==> ?
    "object request broker" ==> ?

    Czekam z niecierpliwością.

    > Wmówiono ci że język polski jest
    > nieelegancki. To trochę tak jak z goleniem nóg (u kobiet) -
    > niepotrzebne, ale niektóre myślą że tak lepiej.

    Co za bzdury. Zrobiłem wiele tłumaczeń angielskiej dokumentacji
    na polski, bo uważam że to może być przydatne np. w dyskusji
    z klientem, w nauce początkujących itp.
    Tyle, że to nie ma nic wspólnego z tym jak mają być nazywane zmienne
    w kodzie. Chwytasz różnicę?

    > Dla anglików. I dla Polaków którzy wierzą że jak piszą po angielsku to
    > są przez to mądrzejsi. :)

    Dla wszystkich, którym szkoda czasu na dochodzenie, co kto ma na myśli
    mówiąc np. "zaślepka". Chodzi o "fake object" czy o "mock object"?
    To są zwykłe terminy jak "rower" i "motorower". Tyle, że akurat
    tak się składa, że w naszej branży to angielskie terminy są
    *jednoznaczne*, powszechnie zrozumiałe i o to w tym chodzi.

    > Jeszcze raz - po kiego uja piszesz na to forum po polsku - skoro
    > angielski jest lepsiejszy?! Przemyśl to sobie, przemyśl sobie także

    Naprawdę nie dostrzegasz różnicy pomiędzy pisaniem na forum,
    pisaniem dokumentacji, pisaniem książki, a ... pisaniem kodu?
    Czy zwyczajnie trollujesz?

    > to, co napisałem wcześniej - ja nie zastanawiam się czy "język polski
    > trzeba ocalić". Ja po prostu piszę, że logiczną konsekwencją tego iż
    > miałbyś rację jest że język polski jako niepotrzebny nie powinien być
    > w ogóle używany.

    Póki co w pisaniu kodu w 90% jest z używaniem polskiego więcej problemów
    niż pożytku i tylko to próbuję Ci wyjaśnić.

    RW