  • Data: 2009-06-10 19:08:16
    Temat: Re: Polskie nazwy zmiennych/funkcji w nietypowym projekcie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    slawek wrote:
    > A ta grupa to jest en.comp.programming - czy pl.comp.programming ?! Sic!

    Tak grupa jest pl.*. Ze względu na zerową ilość obcokrajowców
    udzielajacych się tu w ostatnich miesiącach czuje się rozgrzeszony
    pisząc pl. Proponuje jednak zamknąc ten głupawy przykład bo nie ma on
    związku z tematem _w żadnym aspekcie_.

    > Oj, a co powiesz na pracę w zespole 0.1% polskojęzycznym?

    Nie wiem, nie pracowalem. Przypuszczam jednak ze pracowalbym tak samo co
    w zespole N% (N=(0-100)) polskojęzycznym - czyli pisał kod / komentarze
    / review / dokumentacje po en. Nawet jesli koślawo to i tak bezpieczniej
    dla przyszłości tego kodu. Chyba że jak mówie to kolejna pierdola typu
    licznik na stronkę.

    > Co nie
    > przeszkadza że swoje notatki robię po polsku, podobnie komentarze w
    > programach. Po prostu lepiej mi się myśli po polsku...

    Tu jest cienka granica pomiedzy tym co jest dobre dla jednostki a co
    jest dobre dla zespołu. Zapewne dla zespołu nie jest niczym pomoce że
    tobie lepiej się mysli w jakimś mało znanym języku i jeszcze to
    uzewnatrzniasz w miejscach krytycznych w rozumieniu dla innych. Powiem
    więcej: większośc standardów kodowania zakazuje swobody komentowania w
    językach innych niże wybrany (99% że en).

    > no i przynajmniej
    > w ostateczności tłumacz będzie miał poprawny polski tekst.

    _KOMPLENTA BAZDURA_ wymyślaną przez humanistów jest poprawnośc
    gramatyczna/ortograficzna polszczyzny/whateverszczyzny w opisie aspektów
    technicznych. Jeśli jezyk poprawnie i zrozumiale opisuje logicznie
    zachowanie kodu to nikt nie bedzie się zastanawiał w którym z 100 czasów
    i jak bardzo dobrze znasz słowniki dziwnych wyrazów. Jakośc kodu w ogole
    nie zależy od poprawności stylistycznej, ortografii, gramatyki
    kometarzy. Liczy się tylko to co chcesz przekazać. Dlatego komentarze w
    kodzie en są często pisane 3 czasami z minimalistycznym zestawem
    angielkich słówek. I wszyscy to rozumieją, że to nie miejsce na
    cytowanie Szekspira. Jeśli kogoś kręci uzewnętrznianie się literacko w
    kodzie to: a) jest humanista i powinien rzucić pracę albo b) pisze kod
    tak nieczytelny że komentarze muszą być; co z grubsza też kwalifikuje
    się do zmiany zawodu.

    > Poprawianie
    > spapranego angielskiego to bardzo niemiłe jest. Uwierz.

    Po ch... poprawiać?

    > Ale ja nie jestem programistą, misiaczku. Pisałem gdzieś że jestem?!

    Widocznie dlatego masz takie opinie na tematykę w ktorej nigdy nie
    siedziałeś i nie widziałes nawet przez szybę.

    > Słoneczko, po kiego kija mam się udzielać za darmo?! :)

    To zapisz się do grupy komercyjnej. Programistow w pl ciągle mało. Sporo
    zarobisz o ile tylko znajdziesz czas na kodowanie pomiędzy wertowaniem
    Słownika Poprawnej Angielszczyzny.

    > Oj, a ty jak prawdziwy komunista - zespół-wespół. Bez kolegów to byś
    > tygodnia nie przeżył.

    Powtarzam: nie masz pojęcia o pracy zespołowej w środowisku programistów.

    > I w tym jest cały wic - przeciętny "polski" informatyk (bo sprawa nie
    > jest ograniczona do Polski) to potrafi właśnie to - kolejny portal itd.
    > itp. A jak pojawia się PRAWDZIWY PROBLEM - to leżą i nawet nie kwiczą.

    Malo wiesz o programistach i pozwalasz sobie na nic nie znaczace
    uogolnienia. Co gorsza z tego wynika Ci że lepiej pisać zaściankowy kod.
    No cóż, też fajnie.