  • Data: 2009-06-10 13:58:08
    Temat: Re: Polskie nazwy zmiennych/funkcji w nietypowym projekcie
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rob Wolfe" <r...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:8...@s...pl...

    > Co ma piernik do wiatraka?

    Przepuszczony przez niego program wyglądał porażająco. Mniej więcej coś
    takiego:

    jeżeli a > b to
    tak długo jak a > b powtarzaj
    a = a - 1

    > No to może nam zaprezentujesz jak to posługujesz się czystą polszczyzną
    > w opisywaniu współczesnych rozwiązań? Kilka prostych terminów:
    > "host" ==> ?

    gospodarz

    > "widget" ==> ?

    element interfejsu użytkownika

    > "framework" ==> ?

    rama

    > "handler" ==> ?

    procedura obsługi

    > "upload" ==> ?

    załadować

    > "object request broker" ==> ?

    pośrednik zleceń obiektu

    > Czekam z niecierpliwością.

    Więc masz. Ale następne zadanie domowe odrób sam.

    > Co za bzdury. Zrobiłem wiele tłumaczeń angielskiej dokumentacji
    > na polski, bo uważam że to może być przydatne np. w dyskusji
    > z klientem, w nauce początkujących itp.

    Więc sam sobie odpowiedziałeś - pisz po angielsku i potem będziesz mógł
    "robić wiele tłumaczeń" z powrotem na polski.

    > Tyle, że to nie ma nic wspólnego z tym jak mają być nazywane zmienne
    > w kodzie. Chwytasz różnicę?

    A w pliku exe to masz oczywiście nazwy zmiennych? Poczytaj sobie o opcjach
    kompilatora.

    > Naprawdę nie dostrzegasz różnicy pomiędzy pisaniem na forum,
    > pisaniem dokumentacji, pisaniem książki, a ... pisaniem kodu?
    > Czy zwyczajnie trollujesz?

    A jaka jest różnica? Jeżeli po angielsku można robić to wszystko - a w
    dodatku polski jakoś ci nie pasuje do pisania programów - to po co się
    przemęczać?

    > Póki co w pisaniu kodu w 90% jest z używaniem polskiego więcej problemów
    > niż pożytku i tylko to próbuję Ci wyjaśnić.

    Dla ciebie? Możliwe. Więc się nie zmuszaj. Pisz komentarze po niemiecku lub
    po chińsku lub po angielsku. Ale nie nudź o tym na polskojęzycznym forum.

    slawek