    From: "Przemek O." <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Podpis elektroniczny dla ubogich
    Date: Fri, 26 Aug 2011 09:38:18 +0200

    W dniu 2011-08-25 16:55, A.L. pisze:

    Wiem że "szanowny" imć A.L. i tak tego nie przeczyta, bo raczył wsadzić
    mnie do swojego KFa, ale:

    > Jezeli podpis zwiazany jest z jakimis skutkami prawnymi, to zadane
    > "amatorskie" rozwiazanie sie nei nada. Na przyklad, ktos tam podpisze
    > "robic", cos wybuchnie a potem ow ktos powie: "ja podpisalem? Skad?
    > Prosze udowodnic"

    chciałem zauważyć, że są dokumenty, np. FV które nie wymagają dla swojej
    ważności ani pieczątki wystawcy ani podpisu wystawcy, więc tłumaczenie
    powyżej jest co najmniej dziecinne. Ponadto jakiekolwiek transakcje
    zawierane na portalach aukcyjnych, sklepach internetowych itd itp nie
    wymagają dla potwierdzenia ważności podpisu elektronicznego. A wszystkie
    powyżej operacje związane są ze skutkami prawnymi. Więc Panie A.L., po
    części bajki opowiadasz.

    > Zas powaznym podpisem elektronicznym zajmuje sie Instytut maszyn
    > matematycznych w Warszawie. Proponoje sie skontaktowac i zobaczyc czy
    > cos maja

    Od czasów które Pan pamięta, w kraju naprawdę się trochę zmieniło i nie
    ma już tak, że tylko jedna firma się zajmuje daną działką z nadania
    odgórnego. Firm oferujących poważne podpisy elektroniczne jest co
    najmniej kilka (a niepoważne jeszcze więcej).

    pozdrawiam,
    Przemek O.