  • Data: 2011-08-26 21:28:27
    Temat: Re: Podpis elektroniczny dla ubogich
    Od: Edek <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 08/26/2011 06:28 PM, A.L. wrote:

    > DOWOLNA rzecz ma skutki prawne, nawet uzywana wewnatrz firmy, jezeli
    > nastapi jakis wypadek, utrata mienia, itede, i pojawi sie sprawa
    > odpowiedzialnosci i odszkodowania na przyklad. Gdyby takich
    > potencjalnych mzoliwosci nie bylo. to i podpis bylby niepotzrebny

    Są dwie różnice: po pierwsze, w sądzie są świadkowie. Jak nie ma
    dokumentu a są zeznania świadków, co robi sąd? Administrator ds.
    bezpieczeństwa może być świadkiem, chyba że prawo wymaga podpisu.
    Druga sprawa jest taka, że wbrew pozorom papier może
    zginąć, a cyfrowo podpisany dokument może istnieć w dowolnej
    ilości identycznych kopii, oryginał niczym nie różni się od kopii
    (co może być trudno wytłumaczyć sędzinie, taki drobiazg pomijam).
    Papier może też być antydatowany.

    Poza tym "kup pietruszkę u dostawcy A" chyba nie pociąga za sobą
    większych konsekwencji prawnych, nawet jeżeli trafi się pietruszka
    z gronkowcem, ale pomiędzy pracownikami sklepu może być przedmiotem
    sporu ("przecież mówiłem, żebyś kupił u B!").

    > Jezeli w systemie pojawi sie mail "podniesc cisnienie do 100 atmosfer,
    > Kowalski" i zbiornik pieprzenie z welkim hukiem zabijajac pare osob, a
    > Kolwaski powie: "Ja?.. W zyciu. Ktos sie zalogowal na moje konto i
    > podpisal sie jako ja" to juz mamy dochodzenie i skutki prawne. Mobg
    > byc znacznei bardziej prozaiczne, a nieprzyjemne sytuacje.

    Słowo przeciwko słowu, matematyka zamiast grafologa.

    Edek