  • Data: 2011-08-26 18:24:18
    Temat: Re: Podpis elektroniczny dla ubogich
    Od: Grzegorz Wądzik. <g...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > zamiast samej treści.
    >
    > Co do reszty, podpisywanie może się odbywać albo lokalnie (na komputerze
    > dyr. Kowalskiego na przykład), albo na serwerze. Klucze może każdy mieć
    > przy sobie, albo mogą być na serwerze, gdzie użytkownik się loguje.
    >
    > Co do kluczy, to są dwie sprzeczne tendencje: wygoda (ojej, zgubiłem
    > USB z kluczem. Jest zahasłowany, ale nie mogę nic podpisać!) i
    > bezpieczeństwo (żeby ktoś nie podpisał czegoś za kogoś innego). Pewną
    > sztuką jest zapewnienie wygody bez złamania zasad bezpieczeństwa

    Jak juz pisalem klucz z haslem jednorazowym jest prosty, masz mase
    implementacji i spelnia wszystkie Twoje zalozenia.
    Jesli bys zainwestowal 20zl w zrobienie wlasnego mialbys nawet zegar.

    Jesli ktos ukradnie klucz lub znajdzie nie uzyje go. Jesli ktos odda klucz i
    poda haslo to nalezy go wywalic z roboty.

    > Utrata klucza prywatnego powoduje, że trzeba zmienić klucz
    > publiczny też.

    Kazdy system ma revoke.
    Pytanie czy latwiej przeprogramowac klucz, kupic drugi itp.

    Oczywiscie mozna kupic klucz usb np. ikey 3000 ale to koszt 10-50 razy
    wiekszy za sam klucz.