  • Data: 2011-08-27 06:11:47
    Temat: Re: Podpis elektroniczny dla ubogich
    Od: Grzegorz Wądzik. <g...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

    Edek wrote:

    > Co do założeń, to to zależy od wymagań. Klucz zahasłowany jest na tyle
    > bezpieczny, na ile bezpieczny jest komputer, na którym przebiega
    > podpisywanie.

    Alez napisalem o tym w pierwszym poscie. Jesli potrzeba uzywac na
    niezaufanym komputerze musisz dodac wyswietlacz + kilka przyciskow. Nie
    przeczytales dokladnie.

    > Utrata != poznanie przez osobę niepowołaną. Poza tym, stare dokumenty
    > przy revoke trzeba by podpisać jeszcze raz, chyba że mają stempel
    > czasu i ktoś magicznie wie, że klucz prywatny nie upublicznił się
    > przed tą datą, wtedy można zrobić revoke od jakiejś daty. Można
    > też mieć inny mechanizm, ale sam podpis PGP nie wystarczy.
    >
    > Czasami myli się revoke kluczy SSL z revoke kluczy podpisu. To
    > drugie wpada w tą samą kategorię, co perfect forward secrecy.

    Jsli utraciles kontrole nad kluczem to znaczy ze jest publicznie znany.

    Serwer czasu masz przy autoryzacji yubico lub samorobce.

    Alez tu w ogole nie ma szyfrowania pgp. Chyba, ze zastosujesz to
    http://code.google.com/p/opencryptotoken/

    > Można też użyć makówki. To coś na USB wcale nie musi być kluczem.
    > Taki Kerberos (czyli AD) został stworzony już ponad 10 lat
    > temu.

    Ty wez przeczytaj o czym inni pisza dobrze?