  • 221. Data: 2014-02-15 15:45:38
    Temat: Re: Pismo z GITD (wiadomo co)
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 15 Feb 2014 11:40:25 +0000, AZ wrote:
    > FR to nie hobbystyczne urzadzonko tylko narzedzie na
    > ktorego podstawie wystawiane sa kary i powinno byc zatwierdzone tak jak
    > przewidzialo to prawo. Tyle.

    No to zerknij do tego prawa i wskaż gdzie zostało ono złamane.

    Tomek

  • 222. Data: 2014-02-15 16:50:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-14 21:35, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > Ostatnio ich widzialem z suszarka ze dwa lata temu, pod Gdanskiem.

    A aktywna to tylko z "suszarkami"? Inna sprawa, że najwyraźniej
    mało jeździsz, bądź z zamkniętymi oczami;)

    > Niedawno mnie zlapali bez swiatel, ale stali sobie bez suszarki,
    > calkiem niedawno lapali ... i trzezwosc sprawdzali, a przeciez mogliby
    > od razu suszyc ..

    Znaczy jednak są i to nawet aktywni...

    > Hej, tu nie s.c.p., nie pisz jak polityk.

    Piszę jako realista, a nie żaden polityk. Policja nie musi się
    zajmować zdjęciami z automatycznego nadzoru ruchu.

    > Zabrali im na lata zanim ITD sie dorobila infrastruktury.

    No, ale oni tę infrastrukturę mieli? Nie pisz jak polityk:P

    > Potem ITD cos narzekala ze te FR to nie takie, ze roznych typow ...

    LOL - a to ma do rzeczy?

    > Tak w ogole jak na to calosciowo patrze to mam wrazenie ze ktos to
    > sabotuje, a moze wrecz wszyscy sabotuja :-)

    W Polsce od dawna jest niechęć do stworzenia systemów automatycznych
    i do tego połączonych. Powoli jednak informatyzacja zamyka kolejne
    furtki do przekrętów, łapownictwa, cwaniactwa itd.

    > No widzisz - Budzika zlapali 62/50, policja by pewnie ustawila alarm na
    > 70 ..

    No i co z tego by miało wynikać? Jest ograniczenie w zabudowanym
    - jest. Jest tolerancja dla FR - jest. Pomiar robi automat,
    a nie człowiek i całość idzie do obróbki w zasadzie automatycznej.
    Policja przy ręcznej obróbce z "suszarki" by się zaćwiczyła
    i wystawiła niewiele mandatów.

    > Z tych paru ostatnich lat ..

    Ja nie pytałem o lata:>

    > Ale strasznicy prog ustalaja.

    Aha i z tego by wynikało, że policja częściej wybacza:>

    > No dobra, maja ustawe, nie bardzo wiadomo czy podlegaja, ale im jeszcze
    > ktos zarzuci ze nie lapia, no to ustawia na +10. Zreszta przeciez po to
    > sa, aby mandaty wystawiac :-)

    Są od porządku (jak by to głupio nie brzmiało) i skoro w mieście jest
    50km/h i miejsca opomiarowania są uzgodnione z policją to jaki widzisz
    problem? Mandaty są logiczną konsekwencją zachowań kierowców, a nie
    złośliwości SM.

  • 223. Data: 2014-02-15 16:54:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-14 22:31, Budzik pisze:
    > Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

    > Sam widzisz, jest pomocniczek, wiec i dyskusji specjalnie wiele nie ma.

    A gdzie ja pisałem o dyskusji? Pisałem o pytaniach. Są "pomocniczki"
    więc i dyskusja w zasadzie niewielka.

    > Cóz, skoro z założenia policja założyła ze będzie robić badania źle
    > działającym sprzetem...

    Nie, to są Twoje imaginacje, a nie założenia policji.

    > Wczesniej z założenia płaciłem, chociaz nie zawsze byłem przekonany o
    > swojej winie.

    Jak również z założenia dawałeś w łapę.

    > co nadal nie dowodzi, ze takich tematów jest jakoś strasznie dużo.
    > Ot zdazy sie od czasu do czasu.

    LOL - zadziwiający relatywizm prezentujesz, ale faktom jest głupio
    zaprzeczać.

  • 224. Data: 2014-02-15 18:42:52
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 15.02.2014 Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> napisał/a:

    > No to zerknij do tego prawa i wskaż gdzie zostało ono złamane.

    No tyle razy bylo napisane - wydano ZT na podstawie badania prototypu innego
    urzadzenia/urzadzenia w innej specyfikacji.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 225. Data: 2014-02-15 18:45:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Feb 2014 16:50:27 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Znaczy jednak są i to nawet aktywni...

    Pasywni sa, jakbym mial swiatla, to by nie zatrzymali.
    A drudzy owszem aktywni ... ale poprzednia taka kontrola to dawno temu
    byla. No i jak stoja i zatrzymuja, to mogliby od razu predkosc
    mierzyc, ale nie, dzis trzezwosc sprawdzamy.

    W Zielonej Gorze czesto sprawdzaja, czy ostatnie wydarzenia medialne
    pogonily policjantow do roboty ?

    > Piszę jako realista, a nie żaden polityk. Policja nie musi się
    > zajmować zdjęciami z automatycznego nadzoru ruchu.

    > No, ale oni tę infrastrukturę mieli? Nie pisz jak polityk:P

    Ale FR uzywali i mandaty wystawiali. Ktos im zabral i zlozyl do
    magazynu.

    > LOL - a to ma do rzeczy?

    Mozna bylo pomyslec ze sie nie nadadza. Albo oddac.
    Ale nie ... nadal w magazynie leza ?

    > W Polsce od dawna jest niechęć do stworzenia systemów automatycznych
    > i do tego połączonych. Powoli jednak informatyzacja zamyka kolejne
    > furtki do przekrętów, łapownictwa, cwaniactwa itd.

    Znow jak polityk zabrzmiales. Co ma jedno do drugiego ?

    Niechec owszem jakby jest. Czym spowodowana - nie wiem.
    Raczej widmem kosztow, bo jakos watpie zeby ktos sie bal ze mu interes
    ukroca.
    Ale madaty z FR mozna wysylac recznie, nie trzeba systemow
    automatycznych. A bezrobotni czekaja.

    > No i co z tego by miało wynikać? Jest ograniczenie w zabudowanym
    > - jest. Jest tolerancja dla FR - jest.

    A jednak mozna to nazwac czepianiem sie :-)

    > Pomiar robi automat,
    > a nie człowiek i całość idzie do obróbki w zasadzie automatycznej.
    > Policja przy ręcznej obróbce z "suszarki" by się zaćwiczyła
    > i wystawiła niewiele mandatów.

    SM sie jakos nie zacwiczyla.

    A duzo to trzeba - obejrzec zdjecie, wpisac numer rejestracyjny,
    a potem copy&paste. Albo sluzbowy informatyk jakies makro w excelu
    napisze.

> [...]
    > 50km/h i miejsca opomiarowania są uzgodnione z policją to jaki widzisz
    > problem? Mandaty są logiczną konsekwencją zachowań kierowców, a nie

    A widzisz, ktos to jednak uwaza za zlosliwosc i projekt zmiany ustawy
    krazy :-)
    Najwyrazniej ktos wysoko tez uwaza ze 50 w miescie to za malo :-)

    J.

  • 226. Data: 2014-02-15 19:51:37
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-15 18:45, J.F. pisze:

    > Pasywni sa, jakbym mial swiatla, to by nie zatrzymali.

    A niby dlaczego maja zatrzymywać ot tak? Dla mnie to naturalne, że
    bez przyczyny nie zatrzymują.

    > A drudzy owszem aktywni ... ale poprzednia taka kontrola to dawno temu
    > byla.

    Często jeździsz bez świateł?

    >No i jak stoja i zatrzymuja, to mogliby od razu predkosc
    > mierzyc, ale nie, dzis trzezwosc sprawdzamy.

    Po co maja od razu prędkość mierzyć? Czy to jedyna powód ich obecności
    na drogach?

    > W Zielonej Gorze czesto sprawdzaja, czy ostatnie wydarzenia medialne
    > pogonily policjantow do roboty ?

    Nie mieszkam w Zielonej Górze i mnie to tak naprawdę nie interesuje.
    Widuję ich dość regularnie na drogach i mogliby bardziej zwracać
    uwagę na różne niebezpieczne zachowania częściej niż obecnie.
    Ba, większy byłby z tego pożytek niż poranne 'dmuchanko'...

    > Ale FR uzywali i mandaty wystawiali. Ktos im zabral i zlozyl do
    > magazynu.

    Nikt tego nie zabrał (tylko przekazał) i nie złożył do magazynu,
    a sprzęt pozostał w użyciu. A że dużo go nie było, cóż...

    > Mozna bylo pomyslec ze sie nie nadadza. Albo oddac.
    > Ale nie ... nadal w magazynie leza ?

    Co leży w magazynach? Sprzęt bez homologacji?

    > Znow jak polityk zabrzmiales. Co ma jedno do drugiego ?

    Jak polityk? Nie kolego, jako człowiek doświadczony w tej materii
    oraz realista. Mnie polityka nie interesuje - mnie interesują
    efekty działania takich systemów - tak dla państwa jak i dla mnie
    indywidualnie.

    > Niechec owszem jakby jest. Czym spowodowana - nie wiem.

    Podałem, a Ty nie wierzysz...

    > Raczej widmem kosztow, bo jakos watpie zeby ktos sie bal ze mu interes
    > ukroca.

    To Ty naprawdę naiwny jesteś. Widmo kosztów? W zasadzie wszystkie
    systemy wprowadzane w Polsce (z tych o których dyskutujemy) są
    przeciągane w czasie, kosztują n* więcej (delikatnie powiedziawszy)
    i zawsze coś przeszkadza, by osiągnęły zakładaną funkcjonalność.
    Jest to pewne uogólnienie, ale taka jest rzeczywistość. Powoli się
    to prostuje, ale to dużo wody w Wiśle jeszcze upłynie...

    > Ale madaty z FR mozna wysylac recznie, nie trzeba systemow
    > automatycznych.

    Nie, nie należy, a powinny to robić systemy automatyczne.

    > A bezrobotni czekaja.

    Pracy jest mnóstwo.

    > A jednak mozna to nazwac czepianiem sie :-)

    Złapani zawsze tak mówią, potencjalni kandydaci na wszelki wypadek
    też.

    > SM sie jakos nie zacwiczyla.

    SM nie używa "suszarek" tylko FR. Widzisz różnicę?

    > A duzo to trzeba - obejrzec zdjecie, wpisac numer rejestracyjny,
    > a potem copy&paste. Albo sluzbowy informatyk jakies makro w excelu
    > napisze.

    Litości, tego nie nawet nie będę komentował...

    > A widzisz, ktos to jednak uwaza za zlosliwosc i projekt zmiany ustawy
    > krazy :-)

    Wiesz, ja za twoje wnioski na podstawie medialnych rewelacji nie
    odpowiadam. Daj linke do projektu i przypomnij mi ile takich
    "przeżyło" pierwsze czytanie.

    > Najwyrazniej ktos wysoko tez uwaza ze 50 w miescie to za malo :-)

    Często z nim rozmawiasz? :P

  • 227. Data: 2014-02-15 21:03:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Feb 2014 19:51:37 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > A niby dlaczego maja zatrzymywać ot tak? Dla mnie to naturalne, że
    > bez przyczyny nie zatrzymują.

    Czyli pasywni. parkuja gdzies na poboczu, siedza w aucie, czekaja.
    Nie susza, nie alkomatuja, czekaja...

    > Często jeździsz bez świateł?

    Rzadko, ale mowie o trzezwosci.

    > Po co maja od razu prędkość mierzyć? Czy to jedyna powód ich obecności
    > na drogach?

    A czemu nie ? suszarka, alkomat, OC, dokumenty, gasnica, trojkat - o
    ilez to bezpieczniej bedzie :-)

    > Nie mieszkam w Zielonej Górze i mnie to tak naprawdę nie interesuje.

    Ja tez nie, wiec sie pytam czy tam taki zwyczaj, czy to skutki
    ostatniej nagonki :-)

    > Widuję ich dość regularnie na drogach i mogliby bardziej zwracać
    > uwagę na różne niebezpieczne zachowania częściej niż obecnie.
    > Ba, większy byłby z tego pożytek niż poranne 'dmuchanko'...

    Popieram .... ale tych niebezpiecznych zachowan na drodze to tez malo
    widuje.

    > Nikt tego nie zabrał (tylko przekazał)

    Kazal przekazac. Zwal jak zwal, de facto jednak zabral.

    > i nie złożył do magazynu,
    > a sprzęt pozostał w użyciu. A że dużo go nie było, cóż...

    Pozostal ? Gdzie go ITD uzywala i jak czesto ?

    Powinienem miec harmonie mandatow, a nie mam.

    > Co leży w magazynach? Sprzęt bez homologacji?

    O, to Policja uzywala sprzetu bez homologacji ?
    (P.S. a niby jakiej homologacji ?)

> [...]
    > oraz realista. Mnie polityka nie interesuje - mnie interesują
    > efekty działania takich systemów - tak dla państwa jak i dla mnie

    A jakie niby lapowki zablokowal Cepik ?
    No, moze i cos zablokowal, ale czy ktos sie pytal urzednikow niskiego
    szczebla o opinie ?
    Ale Cepik w koncu powstal, a rejonizacja pozostala. Komu to zysk
    przynosi ze tak broni ?

    A te fotoradary ITD to komu chleb od ust odjely, ze tak dlugo system
    sie budowal ?

    > To Ty naprawdę naiwny jesteś. Widmo kosztów? W zasadzie wszystkie
    > systemy wprowadzane w Polsce (z tych o których dyskutujemy) są
    > przeciągane w czasie, kosztują n* więcej (delikatnie powiedziawszy)

    No to sam widzisz - moze ktos tam u wladzy wie ze pomysl swietny, ale
    najpierw trzeba wygospodarowac 100 mln.

    > i zawsze coś przeszkadza, by osiągnęły zakładaną funkcjonalność.
    > Jest to pewne uogólnienie, ale taka jest rzeczywistość. Powoli się
    > to prostuje, ale to dużo wody w Wiśle jeszcze upłynie...

    Ale ja to znam tez od drugiej strony, zreszta caly swiat wie ze jak
    chcesz termin, to spytaj informatyka, pomnoz co powie przez dwa i
    zmien jednostke czasy na wyzsza. Nie dwa tygodnie tylko 4 miesiace,
    nie 4 miesiace tylko 8 lat itp.
    Tak to juz po prostu jest.
    A jeszcze okazuje ze klient sam nie wie czego chce, pomysly sie
    zmieniaja, przepisy sie zmieniaja ... i nadal sa niejasne lub
    sprzeczne, itp.

    > Nie, nie należy, a powinny to robić systemy automatyczne.

    Nie pisze ze nalezy, tylko ze mozna.

    > Pracy jest mnóstwo.

    Zasilkow jakos tez, ale widac ktos na tym przekrety robi, ze cie tak
    sparafrazuje :-P

    > Złapani zawsze tak mówią, potencjalni kandydaci na wszelki wypadek
    > też.

    62 zamiast 50 ... czepialstwo :-)

    > SM nie używa "suszarek" tylko FR. Widzisz różnicę?

    No tak, ja myslalem o FR.
    Ale suszarki ... zlapany, skazany, mandat podpisal - podobnie roboty
    co i SM ma z obrobka fotek z FR, gdzie tych pism trzeba jednak wiecej.

    Ale ktos jednak policji FR zabral.

    > Litości, tego nie nawet nie będę komentował...

    A czemu nie ?

    > Wiesz, ja za twoje wnioski na podstawie medialnych rewelacji nie
    > odpowiadam. Daj linke do projektu i przypomnij mi ile takich
    > "przeżyło" pierwsze czytanie.

    Jak juz dozyja do pierwszego czytania, to w zasadzie musza przezyc
    pierwsze glosowanie. No chyba ze sie kadencja skonczy.

    J.

  • 228. Data: 2014-02-15 21:12:05
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 15 Feb 2014 17:42:52 +0000, AZ wrote:

    > No tyle razy bylo napisane - wydano ZT na podstawie badania prototypu
    > innego urzadzenia/urzadzenia w innej specyfikacji.

    Przeczytaj punkt 4 art. 8f ustawy.

    Napisano tam, kiedy Prezes _może_ ale nie musi zmienić ZT dla danego
    urządzenia. Zmiana nośnika pamięci _nie wpływa_ na wynik pomiaru. Wnioski
    wyciągnij sam.

    Tomek

  • 229. Data: 2014-02-15 21:25:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-15 21:03, J.F. pisze:

    > Czyli pasywni. parkuja gdzies na poboczu, siedza w aucie, czekaja.
    > Nie susza, nie alkomatuja, czekaja...

    To jest pasywność policji? Żarty sobie waść stroisz, albo urodziłeś
    się w Polsce i mało masz doświadczeń z krajów o większym doświadczeniu
    "demokratycznym".

    > Rzadko, ale mowie o trzezwosci.

    Przed "chwilą" pisałeś o "suszeniu". Co ciekawe - bez świateł często
    jeżdżą właśnie nietrzeźwi...

    > A czemu nie ? suszarka, alkomat, OC, dokumenty, gasnica, trojkat - o
    > ilez to bezpieczniej bedzie :-)

    Chyba Ciebie pogięło, albo sobie szopkę robisz:>

    > Popieram .... ale tych niebezpiecznych zachowan na drodze to tez malo
    > widuje.

    Ja widują całkiem sporo, ale jak już się udało ustalić wcześniej,
    mamy rożne definicje pewnych zachowań.

    > Kazal przekazac. Zwal jak zwal, de facto jednak zabral.

    Jasne, zabrał im część zbędnych obowiązków...
    Jesteś mistrzem:P

    > Pozostal ? Gdzie go ITD uzywala i jak czesto ?

    A ile było FR?

    > Powinienem miec harmonie mandatow, a nie mam.

    Powinieneś, ale jak było 80 sztuk na kraj to nie ma o czym
    deliberować...

    (...)
    > A te fotoradary ITD to komu chleb od ust odjely, ze tak dlugo system
    > sie budowal ?

    Chleb odjęły? A może zaczęły łapać bez 'osobistego' nadzoru? Mało to
    było aferek tych co byli złapani, a to tylko kierowca prowadził?

    > No to sam widzisz - moze ktos tam u wladzy wie ze pomysl swietny, ale
    > najpierw trzeba wygospodarowac 100 mln.

    Nie o to chodzi:>

> [...]
    > chcesz termin, to spytaj informatyka, pomnoz co powie przez dwa i
    > zmien jednostke czasy na wyzsza. Nie dwa tygodnie tylko 4 miesiace,

    Kolego, inżynieria oprogramowania to nie to samo co niechęć do
    skutków uruchomionego systemu w zakresie omawianych funkcjonalności.

    > A jeszcze okazuje ze klient sam nie wie czego chce, pomysly sie
    > zmieniaja, przepisy sie zmieniaja ... i nadal sa niejasne lub
    > sprzeczne, itp.

    To nadal nie podpada pod niechęć do efektów uruchomionego systemu...

    > Nie pisze ze nalezy, tylko ze mozna.

    Nie, nie można. Zbyt duże koszty, zbyt wiele błędów, zbyt wiele
    możliwości ingerencji personalnych w system...

    > Zasilkow jakos tez, ale widac ktos na tym przekrety robi, ze cie tak
    > sparafrazuje :-P

    Zasiłków? W Polsce? Żarty sobie robisz.

    > 62 zamiast 50 ... czepialstwo :-)

    W zabudowanym - dość znaczne naruszenie przepisów.

    > No tak, ja myslalem o FR.

    A pisałeś o suszeniu przez policję...

    > A czemu nie ?

    Powyżej masz wyjaśnienie.

    > Jak juz dozyja do pierwszego czytania, to w zasadzie musza przezyc
    > pierwsze glosowanie. No chyba ze sie kadencja skonczy.

    Nie.

  • 230. Data: 2014-02-15 22:04:00
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2014-02-15 21:12, Tomasz Stiller pisze:

    > Przeczytaj punkt 4 art. 8f ustawy.
    >
    > Napisano tam, kiedy Prezes _może_ ale nie musi zmienić ZT dla danego
    > urządzenia. Zmiana nośnika pamięci _nie wpływa_ na wynik pomiaru. Wnioski
    > wyciągnij sam.

    Ty to jednak beton jesteś. Założyłeś że się nie zmienia i nie obchodzi
    Cię, czy tak jest istotnie. Ja z kolei nie twierdzę, że zmiana nośnika
    wpływa na wynik pomiaru, ale istnieje taka możliwość i wolałbym żeby to
    było zbadane. Obecnie istnieje możliwość, że ZT zostało zmienione na
    podstawie zwykłego oświadczenia producenta. Równie dobrze ja mogę od
    jutra oświadczać, że mam uprawnienia tłumacza przysięgłego. Może
    potrafię tłumaczyć, może nie, ale wszyscy mają bez egzaminu przyjmować
    moje tłumaczenia, bo tak oświadczyłem.

    Pozdrawiam,
    Jarek