  • Data: 2012-03-08 23:19:14
    Temat: Re: Piezo buzzer
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnjlf1c0.sb2.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > ,,,,,.....
    >
    > Też mi sie zdarzało. Przetwornik ma taką własność, że nawet jak ulegnie
    > destrukcji, to działa nadal. Konstrukcję ma prostą jak budowa cepa --
    > między dwiema elektrodami (folia, blacha) warstwa winianu
    > sodowo-potasowego.
    > Ten cały winian topi się w temperaturze kilkudziesięciu stopni -- bywało,
    > że wytapiałem przetwornik z surowców wtórnych. Teraz patrzę w internet --
    > można sobie kupić kilogram za jakieś pięć dych. Da się z tego narobić
    > przetworników, że ho ho. Tylko nie do kończa jestem przekonany, że to
> [...]

    A coś o materiałach z polimerów piezoceramicznych. PVDF
    Sam poszukuje rozwiązania typu przetwornik kontaktowych.
    Wkładki gramofonowe są z tego co pamiętam,
    bardzo nietrwałe - czasowo. (raczej można powiedzieć, że były
    bo chyba już się nie produkuje))
    Gdzieś na Śląsku podobno jest fabryka produkująca materiały
    piezoceramiczne w formie taśmy. (ja nie mogę trafić)

    Artur(m)