  • Data: 2012-03-09 14:11:29
    Temat: Re: Piezo buzzer
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    L501 aneryS napisał:

    > A w moim (WST-102) jest dodatkowy stopień. Poza tym, na wejściu piezo
    > jest chyba jeszcze jakiś filtr, bo gra ono ciut ciemniej, niż pozostałe
    > wejścia "normalne".

    Dodatkowy stopień z korekcją (w radmorze trzy tranzystory) jest do
    patefonu magnetycznego. W innych sprzętach, które miały wejście opisane
    jako gramofonowe, nie różniło się ono niczym od magnetofonowego. Tak
    miały te, które widywałem. A radmor miał dodatkowo ten bocznik, który
    niwelował to, co wzmacniał i korygował przedwzmacniacz gramofonowy.
    Nigdy tam żadnych misterhitów nie podłączałem, więc nie wiem jak brzmiały.

    > Ale wtedy musiałbys kombinować, mając wkładkę magnetyczną, a tak
    > przełącznikiem...

    Za lampowych czasów żaden konstruktor by się nie zdecydował na coś
    takiego, że lampa jest i grzeje tak na wszelki wypadek. Zwłaszcza
    że prawdopodobieństwo znalezienia się gdzieś obok gramofonu z wkładką
    magnetyczna było przyzerowe.

    > dobrze, aby parametry wejścia dobrać tak, by przełączanie było zbędne,
    > by dopasowało się samo...

    Powinni byli to zrobić na jakimś Atmelku, prawda?

    --
    Jarek