  • Data: 2012-03-10 14:53:32
    Temat: Re: Piezo buzzer
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jjdbe6$6c2$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "L501 aneryS" napisał w wiadomośc
    >
    > Przeciez to to samo ?

    Miałem wkładkę opartą o element czynny na soli Seignette'a (czy jak się to
    pisze) (starsze), ale też o piezoceramikę, jak w buzerach (nowsze). Jedno
    było słone przy lizaniu, drugie nie.

    > Co byc moze zawdzieczamy nierownej charakterystyce i podbitym niektorym
    > tonom :-)

    Tak - piezak, jako kondensator... przy zbocznikowaniu małą opornością jego
    charakterystyka upodabnia się do magnetyka. Znam to z czasów, gdy jeszcze
    nie było internetu z głupimi źródłami, a wiadomość sam sprawdziłem,
    zadziałało.
    Przy małych częstotliwościach i niewielkiej pojemności (zdaje mi się, w
    układzie zastępczym jest kondensator w szeregu... muszę zajrzeć do
    literatury, bo dość dawno to próbowałem rozkminić, czy czegoś nie pokręciłem
    z innym układem) częstotliwości niskich, zgodnbie z Xc=1/(omega*C),
    reaktancja kondensatora jest wysoka i puszcza mało, przy wysokich odwrotnie,
    mała i puszcza dużo. manetyk podobnie, choć z innego powodu - to co,
    pakujemy to na wejście z korekcją? :)