  • Data: 2012-03-10 14:41:39
    Temat: Re: Piezo buzzer
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnjlk3sh.afu.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Powinni byli to zrobić na jakimś Atmelku, prawda?

    Ja tam nie wiem, może być tak, może być i z pomocą skrzatów, czy zjawiska
    poltergeist, wszystko jedno, byle działało i nie kosztowało fortuny. Ja
    wychodzę z założenia, ze jak coś można dobrze zrobić na 1-2 tranzystorach,
    to nie ma po co angażować do tego scalaków, procesorów, DSP, a jak się da
    zrobić na elementach biernych, to czemu nie? Jak bedę chciał mieć ostrą
    charakterystykę toru w.cz. / p.cz., to szybciej się uśmiechnę do filtru
    elektromechanicznego, ale elektroniki nie odstawiam na boczny tor. Każde z
    rozwiązań ma tak zalety, jak i wady. O tym, co przeważy, pomyślę
    bezpośrednio przed podjęciem budowy układu, teraz więc nie rozpiszę się.

    Co do bocznika do "wkładki" piezo, chodziło mi o takie dobranie jego
    parametrów (conajwyżej ze skorygowaniem charakterystyki wzmacniacza), żeby
    nie trzeba było pamiętać o przełączaniu rodzaju źródła (piezo/magnet).
    Oczywiście, inne urządzenia miały by swoje wejścia.