  • 71. Data: 2016-02-29 13:45:01
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-29 o 08:39, szerszen pisze:

    > Problemy z wnioskowaniem.
    > Kupuje beznyniaki, ale to nie znaczy że to jedyne samochody jakimi jeżdzę. Dieslami
    też jeżdzę, ale nie swoimi. Ja nie kupię diesla z prostego powodu, jego wad i mojegu
    tryby jazdy. Większość moich odcinków jazdy go około 6 km, raz na tydzień około 15,
    taki life jak ma się wszędzie blisko. Diesel nie dość że w takim trybie skotłowałby
    tyle samo ropy co benzyniak wachy, to jeszcze non stop niedogrzany i szybko bym go
    zakatował.

    > Dlatego pisałem, pisanie że jesteś w stanie wykazać zawsze wyższosć diesla nad
    benzyną i do teg oargumentujesz to jakąś wyimaginowaną płynnością ruszania ze świateł
    jest pisaniem bzdur.

    Pytający postawił warunek - musi być benzyna, byłem tylko ciekawy co
    jest tego przyczyną. Bo jak dla mnie diesel jest the best. Żeby nie było
    - większość moich jazd to też jazda miejska i krótkie odcinki. Ze
    względu na to że do benzynowca mam zimowy zestaw kół, no i ma on o
    jakieś 5cm wyższy prześwit, a więc zimą to jazda głównie benzynowcem.
    Jednak nie da się nie odczuć zmiany komfortu gdy od czasu do czasu
    wyjadę z garażu dieslem.

    Nie wyimaginowaną, także przy ciągnięciu przyczepki, a już
    najwyraziściej to widać przy podjeździe na mój (dość stromy) podjazd
    (kanał). Przyjeżdżają do mnie na ten kanał kierowcy nie tylko z mojej
    miejscowości, ale także z sąsiednich. Generalnie sprawa tak wygląda że
    benzyna to ryk silnika, smród gumy i przypalanego sprzęgła, a diesel to
    tylko lekko podniesione ponad jałowy bieg - obroty.

  • 72. Data: 2016-02-29 13:45:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    > Tak, w niczym nie minąłem się z faktami. Pojeździj dieslem, po jakimś
    > czasie przesiądź się znowu na benzynę a sam sobie uświadomisz jak w
    > benzyniaku trzeba dusić gaz, i żyłować sprzęgło przy ruszaniu spod
    > świateł.

    :-))) Masz fajne problemy.

    Może wykup sobie parę godziń w Nauce Jazdy, co?

    > Nic nie zmienia, wrażenie że ceny są sztucznie zawyżane pozostaje. Dał mi
    > rabat, zdecydowałem się kupić od razu i ten wkład filtra do diesla. I do
    > tego 4 litry oleju, całość "puścił" za stówkę, oddzielnie kosztowałoby to
    > mnie 126zł.

    :-)))) poszukaj lepszego sklepu gdzie ceny są niskie bez "targowania się".

  • 73. Data: 2016-02-29 13:46:08
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-28 o 19:23, Shrek pisze:

    > Jeżdziłem i dislem i benzyną. I Automatem i manualem. I żadnym nie
    > miałem problemów z ruszaniem spod świateł.

    Generalnie nie chodzi mi o problemy a komfort użytkowania.

    > A nie ma?

    To ty mi odpowiedz, moją odpowiedź masz powyżej.

    > Więc skoro ma być do 12 tysi, to diesel będzie się częściej sypał. Nie
    > ma rady - jest bardziej skomplikowany na 90% ma znacznie większy
    > przebieg.

    Wcale nie musi być bardziej uciążliwy pod względem awaryjności od dużo
    młodszej benzyny.

    > Ale w kasie płacisz PLNami a nie odczuciami. Wiec jest droższy w
    > eksploatacji.
    >
    > Shrek.

    To ty mi teraz spróbuj wyjaśnić jak to może być w inny sposób
    kalkulowane niż sztucznie, skoro kawałek tekturowego wkładu kosztuje dwa
    razy drożej niż kompletny filtr do benzynowca?
    Co handlarzy czy producentów skłania do tego sztucznego windowania
    cen, skoro twoim zdaniem niczym on się nie różni na plus względem
    benzynowców?

  • 74. Data: 2016-02-29 13:46:23
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-28 o 20:42, Jarek pisze:

    > To ten ch... jechał niedawno przede mną 70 km/h ;)
    > Przy takiej prędkości każdy pali mało.

    ch...? Czyżby jakieś kompleksy?

  • 75. Data: 2016-02-29 13:46:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciek" <m...@n...pl> wrote in message
    > Proponuję odpuszczać ręczny. Moja żona też twierdziła, że coś słabo
    > idzie. No i szedł. Smród z bębnów :->

    :-))))

  • 76. Data: 2016-02-29 13:46:49
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-29 o 07:34, Mirek Ptak pisze:

    > Nie wiem skąd Ci się to bierze, ale mi w życiu gasł tylko jeden
    > samochód - Vectra 1.9 CDTI do czasu zanim nauczyłem się jak operować
    > sprzęgłem i gazem. Wcześniejsze benzynówki nie gasły mi wcale na
    > światłach i tak, mogłem nimi swobodnie ruszać bez dotykania gazu :)
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    Zaczynam się zastanawiać - uwierzyć Tobie że diesel to badziewie, który
    benzynie co najwyżej może czyścić buty, czy nadal pozostać wiernym
    swoim doświadczeniom z użytkowania pojazdów z takimi silnikami...

  • 77. Data: 2016-02-29 13:47:22
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-29 o 01:14, RadoslawF pisze:

    > Jasne, twoje przekonanie to argument. :-)
    >

    > Pozdrawiam

    Moje przekonanie jest takie że gdyby nawet auto było przez turbinę
    bardziej awaryjne to warto pomyśleć o właśnie takim wyborze. Zresztą,
    bez żadnych filozofii, im więcej elementów w silniku czy osprzęcie tym
    większe prawdopodobieństwo awarii. Z tym tylko że w odróżnieniu od
    jakichś tam czujników wałów i wałków, zaworów EGR, FAPów itp. turbina
    działa na rzecz kierowcy.

  • 78. Data: 2016-02-29 13:47:38
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-28 o 19:24, Shrek pisze:

    > Po chmurze z wydechu - białej jak pali olej czarnej jak zajeżdzony po
    > prostu?

    > Po chmurze z wydechu, biłaej jak pali olej?
    >
    > Shrek

    Pytania dla Przemola, któremu to Przemolowi wydaje się że może mieć
    jakąś wiedzę o wyeksploatowanych autach.

  • 79. Data: 2016-02-29 13:50:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Mogę pisać tylko o autach które mnie interesują, takim jest chociażby
    > Hyundai (i35 bardzo mnie interesuje) , i tak, to jest tu regułą.

    Czyli "auta z dieslem są 1/3 droższe" jest regułą, bo akurat tak
    ma tylko jeden model u Hyundai'a? Czy Ty się słyszysz?

    > Nie dla mnie ta fala.. Tu jest potrzebny wóz z wyysokim prześwitem
    > i napędem 4x4, a nie szorująca podwoziem o podłoże zabawka.

    ??
    Tesla model X ma za niskie podwozie dla Ciebie?
    A Tesla P85D to na ile kół ma napęd? Literka D, doczytaj...

    > Jak na razie po niedawnych wydarzeniach w USA diesel vs benzyna 1-0;-)

    O tak? A jak to liczysz? Bo VW jest w poważnych tarapatach po ostatnich
    swych machlojkach i przekrętach. Mało tego, okazało się, że machlojki
    jakie wyszły u VW stosują też inni producenci diesli...

  • 80. Data: 2016-02-29 13:51:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Zaczynam się zastanawiać - uwierzyć Tobie że diesel to badziewie, który
    > benzynie co najwyżej może czyścić buty, czy nadal pozostać wiernym swoim
    > doświadczeniom z użytkowania pojazdów z takimi silnikami...

    Raczej postaraj się poszerzyć swoje horyzonty...
    Bo budujesz generalizujące opinie na temat jednego Hyundaia i35.