-
71. Data: 2016-02-29 13:45:01
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-29 o 08:39, szerszen pisze:
> On Fri, 26 Feb 2016 17:25:18 +0100
> Trybun <c...@r...cb> wrote:
>
>
>
>> Zdaje się że myślisz o sobie a piszesz o mnie. Jak możesz oceniać diesle
>> skoro od zarania dziejów jeździsz tylko benzyniakami?
> Problemy z wnioskowaniem.
> Kupuje beznyniaki, ale to nie znaczy że to jedyne samochody jakimi jeżdzę. Dieslami
też jeżdzę, ale nie swoimi. Ja nie kupię diesla z prostego powodu, jego wad i mojegu
tryby jazdy. Większość moich odcinków jazdy go około 6 km, raz na tydzień około 15,
taki life jak ma się wszędzie blisko. Diesel nie dość że w takim trybie skotłowałby
tyle samo ropy co benzyniak wachy, to jeszcze non stop niedogrzany i szybko bym go
zakatował.
>
> Dlatego pisałem, pisanie że jesteś w stanie wykazać zawsze wyższosć diesla nad
benzyną i do teg oargumentujesz to jakąś wyimaginowaną płynnością ruszania ze świateł
jest pisaniem bzdur.
>
>
Pytający postawił warunek - musi być benzyna, byłem tylko ciekawy co
jest tego przyczyną. Bo jak dla mnie diesel jest the best. Żeby nie było
- większość moich jazd to też jazda miejska i krótkie odcinki. Ze
względu na to że do benzynowca mam zimowy zestaw kół, no i ma on o
jakieś 5cm wyższy prześwit, a więc zimą to jazda głównie benzynowcem.
Jednak nie da się nie odczuć zmiany komfortu gdy od czasu do czasu
wyjadę z garażu dieslem.
Nie wyimaginowaną, także przy ciągnięciu przyczepki, a już
najwyraziściej to widać przy podjeździe na mój (dość stromy) podjazd
(kanał). Przyjeżdżają do mnie na ten kanał kierowcy nie tylko z mojej
miejscowości, ale także z sąsiednich. Generalnie sprawa tak wygląda że
benzyna to ryk silnika, smród gumy i przypalanego sprzęgła, a diesel to
tylko lekko podniesione ponad jałowy bieg - obroty.
-
72. Data: 2016-02-29 13:45:15
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
news:56d33709$0$22843$65785112@news.neostrada.pl...
> Tak, w niczym nie minąłem się z faktami. Pojeździj dieslem, po jakimś
> czasie przesiądź się znowu na benzynę a sam sobie uświadomisz jak w
> benzyniaku trzeba dusić gaz, i żyłować sprzęgło przy ruszaniu spod
> świateł.
:-))) Masz fajne problemy.
Może wykup sobie parę godziń w Nauce Jazdy, co?
> Nic nie zmienia, wrażenie że ceny są sztucznie zawyżane pozostaje. Dał mi
> rabat, zdecydowałem się kupić od razu i ten wkład filtra do diesla. I do
> tego 4 litry oleju, całość "puścił" za stówkę, oddzielnie kosztowałoby to
> mnie 126zł.
:-)))) poszukaj lepszego sklepu gdzie ceny są niskie bez "targowania się".
-
73. Data: 2016-02-29 13:46:08
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-28 o 19:23, Shrek pisze:
>
>> Tak, w niczym nie minąłem się z faktami. Pojeździj dieslem, po jakimś
>> czasie przesiądź się znowu na benzynę a sam sobie uświadomisz jak w
>> benzyniaku trzeba dusić gaz, i żyłować sprzęgło przy ruszaniu spod
>> świateł.
>
> Jeżdziłem i dislem i benzyną. I Automatem i manualem. I żadnym nie
> miałem problemów z ruszaniem spod świateł.
Generalnie nie chodzi mi o problemy a komfort użytkowania.
>
>>> Oraz cena zakupu, oraz to że pali rzeczywiście mało, ale w trasie... W
>>> nowych dochodzą problemy z DFP. Turbiny - disle już mają w
>>> standardzie, benzyny jeszcze da sie kupić bez. Dwumasy - to samo.
>>> Oczywiście można argumentować, że kupujesz nowego disla, po trzech
>>> latach sprzedajesz i masz to w d4. Tylko dodaj, ze za to sporo
>>> płacisz, co jednak obiektywnie też jest wadą.
>>
>> Skoro piszemy o używanych autach, to tu już nie ma różnicy w cenie.
>
> A nie ma?
To ty mi odpowiedz, moją odpowiedź masz powyżej.
>
>> A z
>> tym spalaniem to tak naprawdę nie wiem jak jest. Mój (1.5 litra) potrafi
>> zeżreć i 7litrów ON, poprzednik Vectra (2litry) palił 8.5 litra LPG.
>> Żeby było bardziej zagmatwanie - znajomy jeżdżący 3litrowym TDI
>> deklaruje średnie spalanie na 5.5litra ON...
>> Pozwolę sobie zauważyć że diesle bez FAPa i dwu-masy też idzie jeszcze
>> kupić. Tytułowy samochód ma być do 13tys zł. a w takim przedziale
>> cenowym rzadko który diesel ma te najnowsze wynalazki.
>
> Więc skoro ma być do 12 tysi, to diesel będzie się częściej sypał. Nie
> ma rady - jest bardziej skomplikowany na 90% ma znacznie większy
> przebieg.
Wcale nie musi być bardziej uciążliwy pod względem awaryjności od dużo
młodszej benzyny.
>
>> Nic nie zmienia, wrażenie że ceny są sztucznie zawyżane pozostaje. Dał
>> mi rabat, zdecydowałem się kupić od razu i ten wkład filtra do diesla. I
>> do tego 4 litry oleju, całość "puścił" za stówkę, oddzielnie
>> kosztowałoby to mnie 126zł.
>
> Ale w kasie płacisz PLNami a nie odczuciami. Wiec jest droższy w
> eksploatacji.
>
> Shrek.
To ty mi teraz spróbuj wyjaśnić jak to może być w inny sposób
kalkulowane niż sztucznie, skoro kawałek tekturowego wkładu kosztuje dwa
razy drożej niż kompletny filtr do benzynowca?
Co handlarzy czy producentów skłania do tego sztucznego windowania
cen, skoro twoim zdaniem niczym on się nie różni na plus względem
benzynowców?
-
74. Data: 2016-02-29 13:46:23
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-28 o 20:42, Jarek pisze:
>
>
>> Skoro piszemy o używanych autach, to tu już nie ma różnicy w cenie. A
>> z tym spalaniem to tak naprawdę nie wiem jak jest. Mój (1.5 litra)
>> potrafi zeżreć i 7litrów ON, poprzednik Vectra (2litry) palił 8.5
>> litra LPG. Żeby było bardziej zagmatwanie - znajomy jeżdżący
>> 3litrowym TDI deklaruje średnie spalanie na 5.5litra ON...
>
> To ten ch... jechał niedawno przede mną 70 km/h ;)
> Przy takiej prędkości każdy pali mało.
>
>
ch...? Czyżby jakieś kompleksy?
-
75. Data: 2016-02-29 13:46:44
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Maciek" <m...@n...pl> wrote in message
news:nav712$a8h$1@node2.news.atman.pl...
> W dniu 2016-02-27 o 18:49, Trybun pisze:
>> W benzyniaku mimo że trochę lżejszy, i więcej o
>> 30 koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje pewności że auto się
>> zadławi przy ruszaniu.
> Proponuję odpuszczać ręczny. Moja żona też twierdziła, że coś słabo
> idzie. No i szedł. Smród z bębnów :->
:-))))
-
76. Data: 2016-02-29 13:46:49
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-29 o 07:34, Mirek Ptak pisze:
> W dniu 2016-02-28 o 19:06, Trybun pisze:
>>> No sorry, ale jak ktoś pisze, że wadą benzyny jest trudne ruszanie
>>> spod świateł... ;)
>>
>> Tak, w niczym nie minąłem się z faktami. Pojeździj dieslem, po jakimś
>> czasie przesiądź się znowu na benzynę a sam sobie uświadomisz jak w
>> benzyniaku trzeba dusić gaz, i żyłować sprzęgło przy ruszaniu spod
>> świateł.
>
> Nie wiem skąd Ci się to bierze, ale mi w życiu gasł tylko jeden
> samochód - Vectra 1.9 CDTI do czasu zanim nauczyłem się jak operować
> sprzęgłem i gazem. Wcześniejsze benzynówki nie gasły mi wcale na
> światłach i tak, mogłem nimi swobodnie ruszać bez dotykania gazu :)
>
> Pozdrawiam - Mirek
Zaczynam się zastanawiać - uwierzyć Tobie że diesel to badziewie, który
benzynie co najwyżej może czyścić buty, czy nadal pozostać wiernym
swoim doświadczeniom z użytkowania pojazdów z takimi silnikami...
-
77. Data: 2016-02-29 13:47:22
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-29 o 01:14, RadoslawF pisze:
>
>> Nie mam żadnego przekonania do takiej tezy, że turbina to pewność
>> krótszego przebiegu bez awarii.
>>
> Jasne, twoje przekonanie to argument. :-)
>
>
> Pozdrawiam
Moje przekonanie jest takie że gdyby nawet auto było przez turbinę
bardziej awaryjne to warto pomyśleć o właśnie takim wyborze. Zresztą,
bez żadnych filozofii, im więcej elementów w silniku czy osprzęcie tym
większe prawdopodobieństwo awarii. Z tym tylko że w odróżnieniu od
jakichś tam czujników wałów i wałków, zaworów EGR, FAPów itp. turbina
działa na rzecz kierowcy.
-
78. Data: 2016-02-29 13:47:38
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-28 o 19:24, Shrek pisze:
> On 28.02.2016 19:12, Trybun wrote:
>
>> Pozwól że ja Cie zapytam - po czym można poznać starego,
>> wyeksploatowanego diesla
>
> Po chmurze z wydechu - białej jak pali olej czarnej jak zajeżdzony po
> prostu?
>
>> ew. benzynowca?
>
> Po chmurze z wydechu, biłaej jak pali olej?
>
> Shrek
Pytania dla Przemola, któremu to Przemolowi wydaje się że może mieć
jakąś wiedzę o wyeksploatowanych autach.
-
79. Data: 2016-02-29 13:50:10
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
news:56d33842$0$22843$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2016-02-28 o 16:01, Pszemol pisze:
>> "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
>> news:56d1e233$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
>>> W dniu 2016-02-27 o 17:32, Lewis pisze:
>>>>
>>>> A co benzyniak winien że mechanicy to pizdy?
>>>> Tam samo jakbyś miał usterkę w dieslu to byś krzyczał ze diesel jest
>>>> ble.
>>>>
>>>> Diesel jest droższy w utrzymaniu niż benzyniak a Twoja krzywa teoria
>>>> tego nie zmieni.
>>>>
>>>
>>> Tak tak, to nie silnik jest do d*py tylko mechanicy, którzy nie są w
>>> stanie go naprawić.
>>>
>>> Takie dywagacje zacząłbym od zastanowienia się co jest powodem że nowe
>>> auto z silnikiem diesla jest o jakąś 1/3 droższe od benzynowca..
>>
>> A jest to regułą? Sprawdzałeś?
>
> Mogę pisać tylko o autach które mnie interesują, takim jest chociażby
> Hyundai (i35 bardzo mnie interesuje) , i tak, to jest tu regułą.
Czyli "auta z dieslem są 1/3 droższe" jest regułą, bo akurat tak
ma tylko jeden model u Hyundai'a? Czy Ty się słyszysz?
>>> Czy to nie czyste wyrzucenie kasy w błoto?
>>
>> Najprawdopodobniej. Przy nadchodzącej fali EV warto się mocno
>> zastanowić...
>
> Nie dla mnie ta fala.. Tu jest potrzebny wóz z wyysokim prześwitem
> i napędem 4x4, a nie szorująca podwoziem o podłoże zabawka.
??
Tesla model X ma za niskie podwozie dla Ciebie?
A Tesla P85D to na ile kół ma napęd? Literka D, doczytaj...
>>> Używam na co dzień auta zasilane tymi dwoma paliwami, i w związku
>>> z powyższym dziwią mnie trochę oczekiwania - "musi być benzyna".
>>
>> Poczekaj aż diesle zaczną dbać o emisję spalin również w czasie jazdy
>> a nie tylko w czasie testów na hamowni :-))) Zmieni się kultura pracy
>> silnika.
> Jak na razie po niedawnych wydarzeniach w USA diesel vs benzyna 1-0;-)
O tak? A jak to liczysz? Bo VW jest w poważnych tarapatach po ostatnich
swych machlojkach i przekrętach. Mało tego, okazało się, że machlojki
jakie wyszły u VW stosują też inni producenci diesli...
-
80. Data: 2016-02-29 13:51:10
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
news:56d43db4$0$658$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2016-02-29 o 07:34, Mirek Ptak pisze:
>> W dniu 2016-02-28 o 19:06, Trybun pisze:
>>>> No sorry, ale jak ktoś pisze, że wadą benzyny jest trudne ruszanie
>>>> spod świateł... ;)
>>>
>>> Tak, w niczym nie minąłem się z faktami. Pojeździj dieslem, po jakimś
>>> czasie przesiądź się znowu na benzynę a sam sobie uświadomisz jak w
>>> benzyniaku trzeba dusić gaz, i żyłować sprzęgło przy ruszaniu spod
>>> świateł.
>>
>> Nie wiem skąd Ci się to bierze, ale mi w życiu gasł tylko jeden
>> samochód - Vectra 1.9 CDTI do czasu zanim nauczyłem się jak operować
>> sprzęgłem i gazem. Wcześniejsze benzynówki nie gasły mi wcale na
>> światłach i tak, mogłem nimi swobodnie ruszać bez dotykania gazu :)
>
> Zaczynam się zastanawiać - uwierzyć Tobie że diesel to badziewie, który
> benzynie co najwyżej może czyścić buty, czy nadal pozostać wiernym swoim
> doświadczeniom z użytkowania pojazdów z takimi silnikami...
Raczej postaraj się poszerzyć swoje horyzonty...
Bo budujesz generalizujące opinie na temat jednego Hyundaia i35.