    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwszeństwo po raz N-ty
    Date: Thu, 26 Jul 2018 23:39:48 +0200

    W dniu 2018-07-26 o 22:02, zhbick pisze:

    > Uparcie powtórzyć mogę przepis zabraniający na wjazd na czerwonym. Czy
    > to wystarczy, by pojąć, że zielone=jedziesz a czerwone=stoisz?

    Nigdzie nie zaprzeczałem tej zasadzie. Wideo jaki pokazałem prezentuje,
    że od zasady są wyjątki i trafiają się kierowcy nie żyjący w idealnym
    świecie jaki propagujesz i przejeżdżają na czerwonym. Choćbyś nie wiem
    jak zaklinał rzeczywistość, to takie sytuacje często mają miejsce.

    Poza tym dyskusja nie jest o tym czy na czerwonym coś wolno czy nie lecz
    o tym czy przejeżdżając na zielonym możemy mimo to wymusić
    pierwszeństwo. Chcę abyś przytoczył mi przepis, który daje pierwszeństwo
    przejeżdżającym na zielonym. Nie rozumiesz tak prostego pytania?

    Przy okazji wyjaśnię, że znam orzecznictwo sądów w dokładnie takich
    przypadkach a cały wątek jest rodzajem sondażu na temat tego, kogo na
    ulicy spotkam. Zadałem powyższy temat 2 osobom: znajomemu z drogówki
    oraz instruktorowi (szkolił mnie w zakresie doskonalenia techniki
    jazdy), który jest biegłym sądowym w zakresie PoRD. Odpowiedź opisałem w
    tym wątku Tomkowi. Poczytaj sobie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek