  • Data: 2018-07-27 09:39:11
    Temat: Re: Pierwszeństwo po raz N-ty
    Od: "zhbick" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    > Nigdzie nie zaprzeczałem tej zasadzie. Wideo jaki pokazałem prezentuje, że
    > od zasady są wyjątki i trafiają się kierowcy nie żyjący w idealnym świecie
    > jaki propagujesz i przejeżdżają na czerwonym. Choćbyś nie wiem jak
    > zaklinał rzeczywistość, to takie sytuacje często mają miejsce.

    W tym przypadku kierujący z prawej zlekceważył sygnał czerwony, zabraniający
    mu wjazdu za sygnalizator. Złamanie przepisu nie daje mu pierwszeństwa
    przejazdu. Pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu ustala się PRZED WJAZDEM
    NA SKRZYŻOWANIE.

    Sygnalizator wyświetlał dla niego sygnał czerwony, więc nie miał prawa
    wjeżdżać. Na tym etapie zostało ustalone, kto może wjechać a kto nie.
    Wjechać mógł ten, który miał zielone.

    > Chcę abyś przytoczył mi przepis, który daje pierwszeństwo przejeżdżającym
    > na zielonym. Nie rozumiesz tak prostego pytania?

    Nie ma przepisu tak ujmującego sprawę.

    Jest natomiast inny, którego skutek jest jednoznaczny: czerwone=zakaz
    wjazdu. Jeśli kierujący ma znak STOP (B-20) i zignoruje go, wjeżdżając pod
    inny pojazd, to też będziesz mówił, że ten inny pojazd był z lewej?

    > Przy okazji wyjaśnię, że znam orzecznictwo sądów w dokładnie takich
    > przypadkach a cały wątek jest rodzajem sondażu na temat tego, kogo na
    > ulicy spotkam.

    Kwestia zdolności papugarskich danego Mecenasa.

    > Zadałem powyższy temat 2 osobom: znajomemu z drogówki oraz instruktorowi
    > (szkolił mnie w zakresie doskonalenia techniki jazdy), który jest biegłym
    > sądowym w zakresie PoRD. Odpowiedź opisałem w tym wątku Tomkowi. Poczytaj
    > sobie.

    Super. Ja zadałem koledze - prokuratorowi, znajomemu sędziemu i
    egzaminatorowi WORD. Potwierdzili moją wersję.