  • 141. Data: 2011-06-16 19:36:35
    Temat: Re: Pierwsze ofiary nowego rejestratora :-)
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    AZ pisze:
    > Chcesz uczyc ludzi jezdzic a po 32 latach posiadania PJ nie wiesz co to
    > jest droga gruntowa? Szacun.
    (...)
    argumenty z piaskownicy. jaka część (procentowa) wypadków ma w rubryce
    przyczyna: niedostosowanie prędkości, lub wykroczenie za wyżej niz 6
    punktów?

    ToMasz

  • 142. Data: 2011-06-16 19:47:57
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    jerzu pisze:

    > Nie, odechce mu się jak będzie się musiał szlajać po sądach przez pół
    > kraju. Mnie się odechciało. Najpierw przesłuchanie w miejscu
    > zamieszkania, a potem na rozprawę do sądu na drugi koniec Polski.
    > Dziękuję, mam lepsze zajęcia niż tracenie za free całego dnia.

    tak nie będzie. tzn tu dużo zależy od policji. w przypadku ewidentnym,
    najlepiej będzie jak sprawca po obejrzeniu nagrania nagle przypomni
    sobie ze tak właściwie było i poprosi o mandat. Sprawa zamknięta. jeśli
    jednak będzie sie wypierał, "donosiciel" będzie wezwany na swiadka do
    swojego komisariatu. Celu wyjazdu na inny komisariat nie widzę. do sądu
    też nie bardzo, bo powtórzy zeznania, albo odmówi składania.
    Co do skuteczności i sensu. ja jestem za. Tak naprawdę wszyscy jesteśmy
    za, ale jeszcze nie teraz. Wiekszość z nas będzie "puszczała"
    samodzielnie swoje dziecko pierwszy raz do szkoły, z niepokojem czekając
    na jego powrót. Podobnie parę lat później gdy latorośl zrobi prawojazdy.
    Teraz czytając krytyczne listy wiesz kto ile ma lat i jaką wyobraźnie.
    NAgrałem raz wykroczenie i doniosłem. na szczęscie "wykraczała" policja,
    wiec był niezły ubaw. Nie jesteś wiec pierwszy, ale jesteś w czołówce.
    Kiedyś 90% wykroczeń będzie karanych na podstawie nagrań. Kiedyś
    rejestrator z GPS będzie obniżał składkę ubezpieczenia. Kiedyś.. mam
    nadzieje ze dożyje...

    Cokolwiek zrobisz z nagraniami - powdzenia. Sugeruje zebyś umieszczał je
    wszystkie na Youtubie. nawet z "leksza" anonimowo. Może nawet jak jakiś
    rodzic zobaczy jak jego dziecko jeździ - poprawi sie sytuacja na drogach

    ToMasz

  • 143. Data: 2011-06-16 20:01:10
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-16 19:31:10 +0200, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> said:

    > jak najbardziej, bo liczy sie nieuchronność kary, nie jej wysokość

    > ja myśle ze też by sie udało.

    Czyli - kary nieuchronne spadają na kierowców przekraczających
    kretyńsko ograniczoną prędkość na wielopasmowej, pozbawionej ruchu
    pieszego i w zasadzie nieregulowanego poprzecznego drodze, ci
    (kierowcy) przestają jeździć ponad kretyńskie ograniczenie do 50 km/h
    więc władza podnosi limit do 90?
    IMO nie da się obronić takiej tezy.
    :-)

    > "cuda" na kiju sie robią
    > jak "wpada" w centrum ktoś na obcych rejestracjach, bo zaczyna jechać na
    > znaki, wbrew logice. Jak by tak ukarano "za logike" 1200 miejscowych
    > osób to szybko by sie znaki pozmieniały.

    Nie.
    Nie zmieniłyby się, tylko lokalni zaczęliby się stosować.
    Sam to powierdziłeś wyżej.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 144. Data: 2011-06-16 20:04:22
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Andrzej Ława pisze:

    > To znaczy formalnie to wygląda tak: dowodem jest Twoje zeznanie, a film
    > to sposób na jego zobrazowanie.
    >
    > Inna sprawa, że sąd - jako niezawisły - może sobie odrzucić lub przyjąć
    > co tylko chce, więc wiele zależy kto jest stroną :-/
    dużo zależy od tego co jest na filmie, jaka jest jego jakość. Policjant
    z który mnie przesłuchiwał mówił, ze "da się" po obejrzeniu takiego
    filmiku przyznać do winy i przyjąć mandat. Takie postępowanie upraszcza
    życie. jednak gdy w sprawę jest zaprzęgniętych wiecej komisariatów
    sprawa jest typu zenanie+film. DEbil tylko odrzuci taki film na którym
    widać jego wykroczenie i rejestracje. Potem sprawa trafia do sądu, a sąd
    jak to sąd: odrzucić moze film jak i zeznanie. ale musi być jakis
    _powód_ na odrzucenie. powodem moze być marna jakość lub nieścisłości w
    zeznaniu. W innym przypadku... łapówka?
    Pamiętacie jak na YT były filmiki na których widać auta "mykające"
    120km/h przez taki wąski tunelik? jakość była tragiczna, mimo to
    rajdowcy zostali ukarani. Nikt oficjalnie nie zeznawał.

    ToMasz

  • 145. Data: 2011-06-16 20:14:45
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Arek pisze:
    (...)

    > Co innego nagrać
    > gościa na pustej drodze gdy jedzie 120, a co innego wyprzedzającego na
    > ciągłej albo pasach itp. Dostrzegasz różnicę czy nie?
    większość tej grupy zezna : nie dostrzegam żadnej różnicy. Co z tego
    wynika? nie wiem. Poprostu jak sie kogoś nazwało ormowcem, to trzeba go
    zgnoić. jeśli argumenty są na jego korzyść - najlepiej ich nie
    dostrzec. Ciekawe, czy jeśli nagra wypadek, po którym w sądzie trudno
    będzie udowodnić winę którejś ze stron, taki filmik można sprzedać?

    ToMasz

  • 146. Data: 2011-06-16 20:17:17
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "A5tu5" <a...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > PLONK
    plonki dajesz za to ze ktoś ma inne zdanie niż Ty?
    ToMasz

  • 147. Data: 2011-06-16 21:28:08
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Jun 2011 16:25:08 +0000 (UTC), AZ
    <a...@g...com> wrote:

    >Wtedy dostajesz wezwanie na Policje, przyjmujesz na klate mandaty za
    >wszystkie zarejestrowane wykroczenia ktore popelniles i byc moze
    >zostawiasz PJ. Tak zycie uczy pokory ktorej autorowi watku brakuje.

    Dokładnie. Tylko on będzie lepszy cwaniak, swoje przewinienia skasuje,
    a z innymi poleci na policję.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 148. Data: 2011-06-16 21:37:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > zasadzie nieregulowanego poprzecznego drodze, ci (kierowcy) przestają
    > jeździć ponad kretyńskie ograniczenie do 50 km/h więc władza podnosi limit

    To by się dało zrobić już teraz.
    Jakaś firma od gps robiła badania polskich kierowców firmowych.
    I wychodzi, że łamanie ograniczeń prędkości jest odwrotnie proporcjonalne do
    limitu na danym odcinku - czym limit mniejszy, tym złamanie większe.
    Na autostradzie praktycznie żadne.

    Więc wystarczyłoby urealnić limity, zamiast zmuszać ludzi do łamania
    (kretyńskiego ale zawsze) prawa.

  • 149. Data: 2011-06-16 21:39:47
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Marzy mi się bezstresowa jazda po naszych drogach...
    > Tomek

    rozumiem, ze swoje wykroczenia też podeślesz tam gdzie trzeba?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 150. Data: 2011-06-16 22:02:57
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-06-16, ToMasz <twitek4@> wrote:
    > (...)
    > argumenty z piaskownicy. jaka część (procentowa) wypadków ma w rubryce
    > przyczyna: niedostosowanie prędkości, lub wykroczenie za wyżej niz 6
    > punktów?

    Bo dla Policji kazdy wypadek/kolizja to jest: niedostosowanie predkosci
    do warunkow panujacych na drodze, stad ta statystyka.

    --
    Artur