    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwsze ofiary nowego rejestratora :-)
    Date: Thu, 16 Jun 2011 19:47:57 +0200

    jerzu pisze:

    > Nie, odechce mu się jak będzie się musiał szlajać po sądach przez pół
    > kraju. Mnie się odechciało. Najpierw przesłuchanie w miejscu
    > zamieszkania, a potem na rozprawę do sądu na drugi koniec Polski.
    > Dziękuję, mam lepsze zajęcia niż tracenie za free całego dnia.

    tak nie będzie. tzn tu dużo zależy od policji. w przypadku ewidentnym,
    najlepiej będzie jak sprawca po obejrzeniu nagrania nagle przypomni
    sobie ze tak właściwie było i poprosi o mandat. Sprawa zamknięta. jeśli
    jednak będzie sie wypierał, "donosiciel" będzie wezwany na swiadka do
    swojego komisariatu. Celu wyjazdu na inny komisariat nie widzę. do sądu
    też nie bardzo, bo powtórzy zeznania, albo odmówi składania.
    Co do skuteczności i sensu. ja jestem za. Tak naprawdę wszyscy jesteśmy
    za, ale jeszcze nie teraz. Wiekszość z nas będzie "puszczała"
    samodzielnie swoje dziecko pierwszy raz do szkoły, z niepokojem czekając
    na jego powrót. Podobnie parę lat później gdy latorośl zrobi prawojazdy.
    Teraz czytając krytyczne listy wiesz kto ile ma lat i jaką wyobraźnie.
    NAgrałem raz wykroczenie i doniosłem. na szczęscie "wykraczała" policja,
    wiec był niezły ubaw. Nie jesteś wiec pierwszy, ale jesteś w czołówce.
    Kiedyś 90% wykroczeń będzie karanych na podstawie nagrań. Kiedyś
    rejestrator z GPS będzie obniżał składkę ubezpieczenia. Kiedyś.. mam
    nadzieje ze dożyje...

    Cokolwiek zrobisz z nagraniami - powdzenia. Sugeruje zebyś umieszczał je
    wszystkie na Youtubie. nawet z "leksza" anonimowo. Może nawet jak jakiś
    rodzic zobaczy jak jego dziecko jeździ - poprawi sie sytuacja na drogach

    ToMasz