-
31. Data: 2018-09-08 11:24:12
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: Bolko <s...@g...com>
W dniu sobota, 8 września 2018 11:08:44 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
> W dniu 08-09-2018 o 11:03, Bolko pisze:
> >
> >> Proste - bo poprzednie testy pozwalały im fałszować wyniki..
> >
> > Uściślijmy
> > Nie testy tylko ludzie którzy robili te testy.
> > Testy (jako "ścieżki zdrowia") dla silników się nie zmieniły.
>
> Następny który przespał pół roku?
> WLTP - mówi Ci to coś?
i?
z tego co czytałem to silniki VW żeby przejść testy spalin
przechodziły w tryb "testowy"
i tylko w tym trybie spełniają normy.
I tamtych testów w "normalnej" jeździe też nie przechodziły.
A to co piszesz jest kolejny test.
DO którego programista może napisać program
taki żeby silnik mógł przejść testy.
-
32. Data: 2018-09-08 11:24:55
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:08:43 +0200, Cavallino napisał(a):
> W dniu 08-09-2018 o 11:03, Bolko pisze:
>>> Proste - bo poprzednie testy pozwalały im fałszować wyniki..
>> Uściślijmy
>> Nie testy tylko ludzie którzy robili te testy.
>> Testy (jako "ścieżki zdrowia") dla silników się nie zmieniły.
>
> Następny który przespał pół roku?
> WLTP - mówi Ci to coś?
Ale przeciez to tylko nowy program. No i pare innych zmian w
procedurze.
Nadal na hamowni, nadal w konkretnym programie jazdy,
wiec nadal jest ryzyko "zoptymalizowania" sterowania silnikiem dla
potrzeb testu :-)
Swoja droga - nie slychac z USA doniesien podobnych jak dla Audi/VW -
BMW i Mercedes jakos mniej oszukiwaly ?
J.
-
33. Data: 2018-09-08 11:44:46
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 08-09-2018 o 11:24, Bolko pisze:
> W dniu sobota, 8 września 2018 11:08:44 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
>> W dniu 08-09-2018 o 11:03, Bolko pisze:
>>>
>>>> Proste - bo poprzednie testy pozwalały im fałszować wyniki..
>>>
>>> Uściślijmy
>>> Nie testy tylko ludzie którzy robili te testy.
>>> Testy (jako "ścieżki zdrowia") dla silników się nie zmieniły.
>>
>> Następny który przespał pół roku?
>> WLTP - mówi Ci to coś?
>
> i?
> z tego co czytałem to silniki VW żeby przejść testy spalin
> przechodziły w tryb "testowy"
> i tylko w tym trybie spełniają normy.
I dokładnie tak samo było z benzyniakami - w procedurze testowej normy
spełniają, a w bardziej rzeczywistym teście nie, mimo że normy zostały
obniżone w stosunku do wcześniejszych.
Jak myślisz, dlaczego?
> I tamtych testów w "normalnej" jeździe też nie przechodziły.
Bo nie musiały, jako że nikt tego od nich nie wymagał, więc również
oszukiwały tylko pod testy.
>
> A to co piszesz jest kolejny test.
Ale bardziej rzeczywisty, a przede wszystkim INNY, więc stare algorytmy
oszukujące na nim nie zadziałają.
> DO którego programista może napisać program
> taki żeby silnik mógł przejść testy.
Owszem, ale tego nie robią, bo już się boją, nauczeni wpadką VW.
Dlatego silniki są MASOWO wycofywane z oferty, albo doposażane w układy
oczyszczania spalin.
I problem dotyczy właśnie bardziej benzyniaków niż diesli, które jak
widać mają nieco mniejsze problemy ze spełnieniem nowych norm.
-
34. Data: 2018-09-08 11:47:01
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 08-09-2018 o 11:24, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:08:43 +0200, Cavallino napisał(a):
>> W dniu 08-09-2018 o 11:03, Bolko pisze:
>>>> Proste - bo poprzednie testy pozwalały im fałszować wyniki..
>>> Uściślijmy
>>> Nie testy tylko ludzie którzy robili te testy.
>>> Testy (jako "ścieżki zdrowia") dla silników się nie zmieniły.
>>
>> Następny który przespał pół roku?
>> WLTP - mówi Ci to coś?
>
> Ale przeciez to tylko nowy program. No i pare innych zmian w
> procedurze.
I jak widać już to wystarczyło, żeby stare oprogramowanie i stare
silniki nie dały rady przejść tego testu.
>
> Nadal na hamowni, nadal w konkretnym programie jazdy,
> wiec nadal jest ryzyko "zoptymalizowania" sterowania silnikiem dla
> potrzeb testu :-)
Jest, ale obawa przed jego zastosowaniem jak widać większa.
Wolą nie ryzykować i faktycznie spełnić normy, a nie tylko podczas testu.
Mimo że nowe normy są ŁAGODNIEJSZE niż poprzednio.
-
35. Data: 2018-09-08 12:53:51
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:47:01 +0200, Cavallino napisał(a):
> W dniu 08-09-2018 o 11:24, J.F. pisze:
>> Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:08:43 +0200, Cavallino napisał(a):
>>> W dniu 08-09-2018 o 11:03, Bolko pisze:
>>>>> Proste - bo poprzednie testy pozwalały im fałszować wyniki..
>>>> Uściślijmy
>>>> Nie testy tylko ludzie którzy robili te testy.
>>>> Testy (jako "ścieżki zdrowia") dla silników się nie zmieniły.
>>>
>>> Następny który przespał pół roku?
>>> WLTP - mówi Ci to coś?
>>
>> Ale przeciez to tylko nowy program. No i pare innych zmian w
>> procedurze.
>
> I jak widać już to wystarczyło, żeby stare oprogramowanie i stare
> silniki nie dały rady przejść tego testu.
Moze po prostu juz sie boja oszukiwac.
Albo stary silnik byl tylko taki dobry, zeby spelnic stare wymagania,
nowe sa tylko troche bardziej wymagajace i juz nie spelnia.
>> Nadal na hamowni, nadal w konkretnym programie jazdy,
>> wiec nadal jest ryzyko "zoptymalizowania" sterowania silnikiem dla
>> potrzeb testu :-)
>
> Jest, ale obawa przed jego zastosowaniem jak widać większa.
> Wolą nie ryzykować i faktycznie spełnić normy, a nie tylko podczas testu.
> Mimo że nowe normy są ŁAGODNIEJSZE niż poprzednio.
Sa jakies nowe normy ?
J.
-
36. Data: 2018-09-08 13:10:27
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:44:46 +0200, Cavallino napisał(a):
> W dniu 08-09-2018 o 11:24, Bolko pisze:
>>> Następny który przespał pół roku?
>>> WLTP - mówi Ci to coś?
>>
>> i?
>> z tego co czytałem to silniki VW żeby przejść testy spalin
>> przechodziły w tryb "testowy"
>> i tylko w tym trybie spełniają normy.
>
> I dokładnie tak samo było z benzyniakami - w procedurze testowej normy
> spełniają, a w bardziej rzeczywistym teście nie, mimo że normy zostały
> obniżone w stosunku do wcześniejszych.
> Jak myślisz, dlaczego?
Ale przeciez wszyscy wiedza i wiedzieli, ze ilosc zanieczyszczen
zalezy od warunkow pracy silnika.
Wiec mierzyc to trzeba w jakims standardowym tescie/programie jazdy.
Problem wzial sie z tego, ze test niby wzorowany na rzeczywistej
jezdzie, a potem w realu VW emituje kilkadzesiat razy wiecej niz na
badaniach.
Jakby to bylo 2 razy, to by przyjeli do wiadomosci i tyle.
>> A to co piszesz jest kolejny test.
>
> Ale bardziej rzeczywisty, a przede wszystkim INNY, więc stare algorytmy
> oszukujące na nim nie zadziałają.
Ktos tam pisal, ze komputer trzeba bylo i tak przestawic w tryb
testowy, bo inaczej to by nie dal rady na hamowni.
I byc moze nadal trzeba ... choc oczywiscie mozna sie pokusic o
wykrywanie jazdy wg programu, i wtedy zmiana tego programu by pomogla
...
J.
-
37. Data: 2018-09-08 18:18:23
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 08-09-2018 o 12:53, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:47:01 +0200, Cavallino napisał(a):
>> W dniu 08-09-2018 o 11:24, J.F. pisze:
>>> Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:08:43 +0200, Cavallino napisał(a):
>>>> W dniu 08-09-2018 o 11:03, Bolko pisze:
>>>>>> Proste - bo poprzednie testy pozwalały im fałszować wyniki..
>>>>> Uściślijmy
>>>>> Nie testy tylko ludzie którzy robili te testy.
>>>>> Testy (jako "ścieżki zdrowia") dla silników się nie zmieniły.
>>>>
>>>> Następny który przespał pół roku?
>>>> WLTP - mówi Ci to coś?
>>>
>>> Ale przeciez to tylko nowy program. No i pare innych zmian w
>>> procedurze.
>>
>> I jak widać już to wystarczyło, żeby stare oprogramowanie i stare
>> silniki nie dały rady przejść tego testu.
>
> Moze po prostu juz sie boja oszukiwac.
>
> Albo stary silnik byl tylko taki dobry, zeby spelnic stare wymagania,
> nowe sa tylko troche bardziej wymagajace i juz nie spelnia.
Jest odwrotnie - nowe są mniej wymagające.
Tyle że bardziej odporne na oszustwa.
Jak nie spełnia nowych, to starych nie spełniał tym bardziej, tylko że
oszukiwali na testach.
>
>>> Nadal na hamowni, nadal w konkretnym programie jazdy,
>>> wiec nadal jest ryzyko "zoptymalizowania" sterowania silnikiem dla
>>> potrzeb testu :-)
>>
>> Jest, ale obawa przed jego zastosowaniem jak widać większa.
>> Wolą nie ryzykować i faktycznie spełnić normy, a nie tylko podczas testu.
>> Mimo że nowe normy są ŁAGODNIEJSZE niż poprzednio.
>
> Sa jakies nowe normy ?
Tak.
Po aferze VW trochę zmniejszyli wymagania.
Za to wymagają aby naprawdę były spełniane.
-
38. Data: 2018-09-08 18:20:43
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 08-09-2018 o 13:10, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:44:46 +0200, Cavallino napisał(a):
>> W dniu 08-09-2018 o 11:24, Bolko pisze:
>>>> Następny który przespał pół roku?
>>>> WLTP - mówi Ci to coś?
>>>
>>> i?
>>> z tego co czytałem to silniki VW żeby przejść testy spalin
>>> przechodziły w tryb "testowy"
>>> i tylko w tym trybie spełniają normy.
>>
>> I dokładnie tak samo było z benzyniakami - w procedurze testowej normy
>> spełniają, a w bardziej rzeczywistym teście nie, mimo że normy zostały
>> obniżone w stosunku do wcześniejszych.
>> Jak myślisz, dlaczego?
>
> Ale przeciez wszyscy wiedza i wiedzieli, ze ilosc zanieczyszczen
> zalezy od warunkow pracy silnika.
> Wiec mierzyc to trzeba w jakims standardowym tescie/programie jazdy.
>
> Problem wzial sie z tego, ze test niby wzorowany na rzeczywistej
> jezdzie, a potem w realu VW emituje kilkadzesiat razy wiecej niz na
> badaniach.
>
> Jakby to bylo 2 razy, to by przyjeli do wiadomosci i tyle.
>
>>> A to co piszesz jest kolejny test.
>>
>> Ale bardziej rzeczywisty, a przede wszystkim INNY, więc stare algorytmy
>> oszukujące na nim nie zadziałają.
>
> Ktos tam pisal, ze komputer trzeba bylo i tak przestawic w tryb
> testowy, bo inaczej to by nie dal rady na hamowni.
> I byc moze nadal trzeba ... choc oczywiscie mozna sie pokusic o
> wykrywanie jazdy wg programu, i wtedy zmiana tego programu by pomogla
> ....
Ano właśnie.
Tyle że jeśliby wyszło, że TERAZ odważyli się ponownie kombinować, to
wiedzą, że nikt by nie miał litości, tak jak wobec VW.
Więc raczej chętnych nie będzie.
Taka amnestia swoista do poprzednich testów , gdzie dali ciała wszyscy -
od autorów norm i testów, do producentów włącznie.
-
39. Data: 2018-09-08 18:59:15
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Sorki za spaliny. Masz racje. Ale za cene wegla juz nie sorki.
-
40. Data: 2018-09-08 21:17:51
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 8 Sep 2018 09:59:15 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> Sorki za spaliny. Masz racje. Ale za cene wegla juz nie sorki.
Ok, cene wegla podalem z pierwszego lepszego skladu, detaliczna.
Tak czy inaczej - chodzi tylko o porownanie cen - jesli bateria
kosztuje wiecej niz 6t wegla, to wykluczyc nie mozna, ze przy
produkcji powstaje 20t CO2.
jesli wegiel jest po 290zl/t - to obniza poprzeczke jeszcze bardziej.
A ile naprawde powstaje - trudno bedzie sie dowiedzec.
J.