  • 51. Data: 2009-03-20 09:32:12
    Temat: Re: Pentax jeszcze bardziej niszowy...
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości
    news:slrngs6na2.ih0.lrem@localhost.localdomain...
    > W poście <gpvlv8$mgt$1@news.task.gda.pl>,
    > Mariusz [mr.] nabazgrał:
    >
    > I to mnie właśnie w tym całym rankingu zastanawia - jak to się stało,
    > że zmiana firmware powoduje przesunięcie apratu o 7 pozycji?

    GX-20 różni się bardziej od K20D
    niż GX-10 od K10D, np. tym, że nie ma tego dziwnego trybu robienia
    ponad setki zdjęć w pięc sekund na małej rozdzielczości.
    Mogą być jeszcze róznice w sofcie aparatów, które postawiły
    wyżej Samsunga. K20D znam tylko z opisu,
    dlatego byłem zaskoczony tą różnicą. Ale tez uważam, jak inżynierowie
    Samsunga,
    że to zbędny gadźet jest.

    JD

  • 52. Data: 2009-03-20 09:50:28
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    de Fresz napisal:
    > Zwłaszcza ten ochylany ekran w D90 jest killer-ficzer ;-)

    Poza studiem? Oczywiscie. Robienie zdjec znad glowy lub w kucki
    w przypadku np. takiego D300 jest upierdliwe - znam z autopsji :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 53. Data: 2009-03-20 09:53:41
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
    > l...@l...localdomain pisze:
    > Te 14Mpix to tak samo tak trochę na wyrost. W tym segmencie nikt nie skacze z
    > radości dla jeszcze kolejnego megapiksela, za to ludzie są okrutni gdy nie ma
    > odpowiedniej optyki do obsłużenia tego.
    Gdyby wypuścili kolejny aparat z matrycą 10Mpix to znów znaleźliby się tacy co
    stwierdziliby, że konkurencja nie śpi, że ma już 12 i więcej Mpix, że kompakty
    mają tyle - niezależnie od jakości uzyskanego obrazu - "ludzie są okrutni" ;-)

  • 54. Data: 2009-03-20 10:01:47
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    John Smith napisal:
    > Ale w D90 to on się owszem odchyla, ale... razem z aparatem :-)

    To nie jest na zawiaskach? 8^O
    Bo ten post deFresza to sugerowal...
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 55. Data: 2009-03-20 10:06:28
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jacek_P napisał(a):

> [...]
    > w przypadku np. takiego D300 jest upierdliwe - znam z autopsji :)

    Ale w D90 to on się owszem odchyla, ale... razem z aparatem :-)

    Mirek

  • 56. Data: 2009-03-20 10:08:22
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-03-20 10:50:28 +0100, Jacek_P <L...@c...edu.pl> said:

    > Poza studiem? Oczywiscie. Robienie zdjec znad glowy lub w kucki
    > w przypadku np. takiego D300 jest upierdliwe - znam z autopsji :)

    Tey, weź może luknij na jakieś zjęcie D90, co? Najlepiej takie od tyłu...

    de Fresz

  • 57. Data: 2009-03-20 10:31:27
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Kosu" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
    > wiele osób polecało Pentaxa, bo rzeczywiście wypadał nieźle (K100D). Ja wtedy
    > napisałem, że IMO Pentax padnie (a jednak liczyłem na nowe szkła itp) i
    > niektórzy niemal mnie zwyzywali za to :P
    > Przesłanki były od 3 lat minimum, więc nikogo nie powinna dzisiejsza sytuacja
    > dziwić.
    Głosy, że Pentax upadnie pojawiały się już wiele lat wcześniej, po pojawieniu
    się K100D i K10D Pentax raczej chyba odżył i jakoś na przekór niektórym nie
    chciał upaść (Jak pacjent się uprze, to medycyna jest bezsilna...). Całkiem
    możliwe, że kiedyś marka P zniknie z rynku, ale jakoś nie wierzę aby miało się
    to stać właśnie teraz...

  • 58. Data: 2009-03-20 10:42:36
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 20 Mar, 07:12, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:

    > Przyznam się, że nie rozumiem tendencji i oczekiwań, że *trzeba* czymś
    > zabłysnąć. Że nie jest to nośne marketingowo, to OK, ale nie
    > przesadzajmy z tym ciągłym rozwojem i byciem gwiazdą - stabilizacje
    > też jest potrzebna. Czym to się kończy możemy właśnie zobaczyć w
    > finansach - miało być ciągle lepiej.

    Błyszczeć nie trzeba. Ale jeśli się nie błyszczy, to trzeba czymś
    innym zachęcić do kupna - np. ceną. Np. taki Nikon D90 w sumie ma
    wszystko to, co znajdziesz w K20D za podobną cenę (z wyjątkiem
    uszczelek, do których przydałby się uszczelniany i dość drogi
    obiektyw, ale i tak pod wodę z nim nie zejdziesz) + dodatki. Niektóre
    dość istotne. Jak np. porządne LV (nie wiem tylko, czy jest histogram
    w tym trybie). Przy fotografowaniu z ręki, to bajer, ale przy
    fotografowaniu ze statywu, czy z innej perspektywy - bardzo użyteczna
    opcja. Do precyzyjnego ostrzenia też bardzo się przydaje (K20D ma
    podgląd na LCD ale dużo mu brakuje do porządnego LV, choćby z Olympusa
    E-410).

  • 59. Data: 2009-03-20 11:04:46
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz pisze:
    > Heu? Znaczy z czym się wlecze i co w tej klasie ma więcej do pokazania
    > takie np. Sony?

    Sony pokazało A700 chyba jeszcze przed k20d. Miał on znacznie lepszy
    autofocus, bardzo dużą szybkość (nie tylko klatek na sekundę), jeden z
    lepszych systemów stabilizacji matrycy czy jeszcze nawet ekran wysokiej
    rozdzielczości. W tym czasie pentax zmienił tylko matrycę i szymy na
    niej nie wypadały tak znów lepiej, o rozdzielczości też były jakieś ale,
    ale to może wina młodzieńczego wieku.
    Oczywiście k20d jest w kilku punktach lepszy (strojenie AF, jakieś LV
    itd), ale nie są to tak bardzo ważne i dopracowane rzeczy (brak
    odchylanego ekranu, AF w tym trybie itd).
    Tak czy siak mam wrażenie, że każdy zrobił krok do przodu, gdy pentax
    zrobił kroczek przy tym akurat modelu.

    > Zwłaszcza ten ochylany ekran w D90 jest killer-ficzer ;-)

    To był tylko przykład, że można się starać. Taki np. olek widać ostatnio
    bardzo się pcha jak tylko potrafi. Nikt nie liczył już na to tak mocno,
    a tu pojawia się e-630 z całkiem fajnie wyważonymi opcjami i tym co jest
    potrzebne. Tutaj też są takie update, tyle że gdy pentax zrobił k10d i
    k20d oni wydali e-510, e-3, e-520, e-30 i e-630 - może nie każdy trafia
    idealnie w półkę k20d, ale widać tę ewolucję.
    Tymczasem jak pentax pokaże k30d i powie, mamy dla was w stosunku do
    k20d... eee... yyyy.... oo.. creative styles.. "prawie jak fotoszop"
    tyle że w aparacie! ...no i kto to kupi, skoro nie zmieniona jest
    podstawa aparatu? Niechby już zrobili tę kwadratową matrycę to by było
    coś ciekawego, coś fajnego i jakiś argument :)
    ...i nikt by gripów nie lepił sam ;) hihi :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 60. Data: 2009-03-20 11:10:16
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-03-20 11:01:47 +0100, Jacek_P <L...@c...edu.pl> said:

    > To nie jest na zawiaskach? 8^O
    > Bo ten post deFresza to sugerowal...

    To przeczytaj jeszcze raz post Dominika, na który odpowiedziałem.

    de Fresz