  • Data: 2015-05-13 11:03:19
    Temat: Re: Peltier, chłodzenie
    Od: g...@s...invalid (Gof) szukaj wiadomości tego autora

    Mario <M...@...pl> wrote:

    > Pompa musiałaby być za klimą żeby nie dogrzewała zimnej wody.

    I tak jest.

    > A jeśli te dodatkowe 100 W byłoby w stanie istotnie podgrzać studnię to
    > nie ma co się w top bawić. Studnia musi sobie poradzić z dostarczaniem
    > mocy rzędu 1-2 kW bo inaczej to nie ma sensu.

    Problem jest taki, że studnia jest nieużywana, woda w niej stoi. Myślałem
    nad użyciem wody bezpośrednio ze studni, ale wtedy pompa musiałaby mieć
    większą moc (albo mniejszy przepływ), żeby podnieść wodę na te kilka metrów
    (sama studnia ma ze 4m, potem 15m poziomo i kolejne 2-3m na pierwsze piętro
    domu, czyli mamy słup 6-7m).

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/