  • Data: 2015-05-13 14:36:44
    Temat: Re: Peltier, chłodzenie
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-13 o 10:56, Gof pisze:

    > Zapytam znajomego budowlańca.

    > Hmm, a kaloria nie jest jednostką energii, czyli trzeba jeszcze uwzględnić
    > czas, przez jaki działa ta moc?

    Na sekundę oczywiście. Zresztą pisałem dalej:
    "Czyli możesz w ciągu sekundy podgrzać 40 gramów wody"

    > Ale to nie zmniejszy mi temperatury. Woda ma określoną temperaturę,
    > mierzyłem w zeszłym roku i było to 10 stopni.

    Oczywiście, że nie zmniejszy, ale może się okazać, że przy tym
    przepływie już na połowie długości wymiennika woda jest zagrzana i
    więcej ciepła nie przyjmie. Zwiększenie przepływu mogłoby obniżyć
    temperaturę w dalszej części wymiennika.

    Chcę zrobić na dniach
    > termometr kilkustrefowy, żeby to dokładnie pomierzyć (zmierzyć temperaturę
    > wody wchodzącej do konwertera, wychodzącej z niego do pompy, wracającej z
    > pompy do studni... i jeszcze dwa kanały w razie gdybym chciał użyć
    > Peltiera - dwa, bo chcę mierzyć też stronę gorącą).

    > Z tym przepłwem tak naprawdę strzelałem, bo jakiś trzeba założyć. Rurki to
    > alupex 16mm (czyli jak już ktoś zauważył, 12mm w środku).

    Potrzebujesz co najmniej 1kW (a najlepiej ze 2). Użycie Peltiera nic ci
    specjalnie nie da. Chyba że dasz ich z pięć i będziesz zużywał 1.2 kW
    energii na działanie Peltierów. Koszty cię zjedzą. Lepiej kupić
    przenośny klimatyzator.

    --
    pozdrawiam
    MD