eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPękające szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?Re: Pękające szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!ne
    wsfeed.straub-nv.de!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.MISMATCH!post
    news.google.com!r37g2000prr.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Pękające szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?
    Date: Thu, 8 Jan 2009 08:01:05 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 48
    Message-ID: <a...@r...googlegroups.com>
    References: <f...@e...googlegroups.com>
    <5...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.224.69.146
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1231430465 31801 127.0.0.1 (8 Jan 2009 16:01:05 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Jan 2009 16:01:05 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: r37g2000prr.googlegroups.com; posting-host=195.224.69.146;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
    1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30; .NET CLR
    3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:22476
    [ ukryj nagłówki ]

    On 8 Jan, 15:30, "tornad" <t...@o...net> wrote:
    > > PS. TeĹź bym taki przeĹ om chciaĹ  oglÄ dnÄ Ä . Wnioski mogÄ  byÄ
    > > interesujÄ ce.
    >
    > Fachowcem nie jestem, pisze od razu, aby mnie ktos nie zwyzywal gdy moje uwagi
    > oceni jako "idiotyczne"... Ale trochu i z kolejarzami stycznosc mialem i znam
    > troche fizyki.
    >  Widzialem takie pekniecie; wyglada jak bys normalnie prostopadle do szyny,
    > zyletka ja przecial.
    >  Na tej podstawie sadze, ze nastepuje ono wskutek skurczu termicznego w
    > warunkach, gdy podloze, podklady, podtorze, czy jak sie to nazywa, jest
    > ormalnie zamarzniete. To zamarzniecie czyni go sztywnym i nieodksztalcalnym na
    > tyle, ze sily skurczowe, ktore wystepuja w szynach nie moga go ruszyc ani na
    > ulamek milimetra co nastepuje w temperaturach wyzszych, gdy to wszystko jakos
    > tam psolpracuje.

    No właśnie nie ma co współpracować, bo szyna nie ma się gdzie
    odkształcić wzdłuż. Ja jestem z tej sekty, która wierzy w
    niskotemperaturowe pełzanie, ale nawet to w takim klocu jak S60
    żadnego efektu raczej nie wywoła. Pamiętasz może co ci kolejarze
    mówili o miejscu pękania? spoina/HAZ/metal rodzimy? W środku między
    podkładami, czy w przypadkowym miejscu?

    >  Sadze, ze kontrola szyn jest prowadzona na biezaco, sluzba ma w tym
    > wieloletnie doswiadczenie a i elektronika ma tu zastosowanie. Dlatego na ogol
    > nie dochodzi do powaznych wypadkow. Naprawia sie to natychmiast przez normalne
    > zespawanie pekniecia, jego wygrzanie i odpowiednie wzmocnienie.
    > W sumie uwazam, ze nie jest to sprawa zaniedbania lecz "sil wyzszych" natury.

    Ja jakiś czas temu czytałem raport, w którym narzekano na zbyt rzadkie
    szlifowanie szyn w Polsce. Po pierwsze przez to tworzą się
    mikropęknięcia w górnej powierzchni główki, po drugie koła zamieniają
    się w wielokąty i trzeba je przetaczać. A wystarczyłoby raz na jakis
    czas zeszlifować kilkanaście mikronów szyny.
    Konrad

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: