  • Data: 2013-08-27 01:16:27
    Temat: Re: Partia Kierowców
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 00:11:53 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > No wiesz - oni przegrali wojnę, a my, zwycięzcy, zrzekliśmy się
    >
    > reparacji wojennych, bo przecież nie kopie się leżącego ;-)
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Maciek

    Kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą. Reparacje pomiędzy Niemcami a Polską
    zostały rozliczone i zapłacone. Bardzo pokrętnie zostało to zrobione ale to rozdział
    zamknięty. W zamian za NRD ZSRR przejął na siebie wypłatę odszkodowań dla państw
    jakie znalazły się w jego strefie wpływów. Nie wiem czy wywiązał się w stosunku do
    pozostałych państw socjalistycznych. W zasadzie mam to w dupie czy się wywiązał. Z
    Polską było tak. Jak wielka trójka ustalała granice w powojennej Europie to Stalin
    nie chciał Polski u siebie. Pozostała dwójka wcisnęła mu Polskę na siłę. Zmiana
    granic Polski to też ich robota. W zamian za tereny na wschodzie. Tereny słabo
    zaludnione, bez infrastruktury przemysłowej Polska dostała tereny na zachodzie.
    Obliczono wartość księgową terenów które straciliśmy i tych które otrzymaliśmy.
    Różnica z tego co pamiętam wynosiła ok 11 miliardów ówczesnych dolarów na korzyść
    terenów na zachodzie. Oddaliśmy 11 miliardów dolarów ZSRR. Tereny na zachodzie Polski
    to odszkodowanie za wojnę. Z ekonomicznego punktu widzenia był to doskonały interes.