  • 41. Data: 2009-04-13 22:23:22
    Temat: Re: Panoramy 360 z Alp Sunnmore (Norwegia)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Apr 2009, see_you wrote:

    > Chyba, ze firme nazwiesz "Jan Kowalski" zamiast
    > "Import-Export, Handel Obwozny - Jan Kowalski"...

    Nie przysługuje, tyle że w takim przypadku łatwiej o wyłudzenie
    nienależnego świadczenia. Legalne (w rozumieniu "zgodne z prawem")
    to nie jest (a i sprzedawca może brać oświadczenie na f-rze na jaki
    cel jest zakup, odmawiać wpisania np. NIPu albo coś podobnego).

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2009-04-14 14:02:53
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

> [...]
    > to nie jest (a i sprzedawca może brać oświadczenie na f-rze na jaki
    > cel jest zakup, odmawiać wpisania np. NIPu albo coś podobnego).

    Co to za jezyk, skad te opinie o wyludzeniu?
    A kim niby - wedlug prawa, bede, jesli nie konsumentem,
    kupujac sobie komputer przez internet?
    Oczywiscie, na jednoosobowa firme a nie jakakolwiek inna
    posiadajaca osobowosc prawna.

    U sprzedawcow odmawiajacych wpisania NIP
    na fakturze (kompletna paranoja) lub zadajacych
    jakiegos oswiadczenia nigdy nie kupuj
    - ani przez internet, ani na bezposrednio!
    --
    see_you

  • 43. Data: 2009-04-14 14:18:24
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    see_you wrote:

> [...]
    >kupujac sobie komputer przez internet?
    >Oczywiscie, na jednoosobowa firme a nie jakakolwiek inna

    No właśnie, IMO jeśli kupujesz coś związanego z prowadzoną DG, jesteś
    podmiotem profesjonalnym (czy jakoś tak), którego np. tego typu
    możliwość zwrotu nie przysługuje. W sumie nie dziwota.

    Grzegorz

  • 44. Data: 2009-04-14 15:39:38
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> wrote in message
> [...]
    > podmiotem profesjonalnym (czy jakoś tak), którego np. tego typu
    > możliwość zwrotu nie przysługuje. W sumie nie dziwota.

    Pomijajac fakt durnosci prawa w tym miejscu - bo przeciez
    niezaleznie od statusu prawnego, przed zakupem nie ma mozliwosci
    sprawdzenia co kupujesz, to prawnie, fakt, ze kupiles cos w zwiazku
    z prowadzona dzialalnoscia, zaistnieje dopiero z chwila wprowadzenia
    tego zakupu do dokumentacji firmy i trzebaby bardzo sie "postarac"
    aby najpierw to zrobic a pozniej sprawdzic co sie kupilo i ew. zadac
    przyjecia zwrotu (na glupote nie pomoze ani lekarstwo, ani prawo).

    --
    see_you

  • 45. Data: 2009-04-14 15:53:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

> [...]
    > to nie jest (a i sprzedawca może brać oświadczenie na f-rze na jaki
    > cel jest zakup, odmawiać wpisania np. NIPu albo coś podobnego).

    Ja sie raczej spotykam z żądaniem odwrotnym - podawania NIPu przez
    nabywcę-konsumenta niczego nie prowadzącego, w sytuacji gdy zażyczę
    sobie faktury...

    8-)

    MJ

  • 46. Data: 2009-04-14 16:22:42
    Od: osiek <o...@g...pl>

    see_you pisze:
> [...]
    > na fakturze (kompletna paranoja) lub zadajacych
    > jakiegos oswiadczenia nigdy nie kupuj
    > - ani przez internet, ani na bezposrednio!

    domyślnie dla os. fizycznej nie wpisuje się NIPu (bo i po co) jeśli na
    fakturze jest nip uznaje się iż ma to związek z prowadzoną DG lub z
    odliczeniem podatku (cele budowlane itepe). Tylko nie pytaj mnie o
    przepisy, piszę o praktyce.

  • 47. Data: 2009-04-14 18:03:04
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "osiek" <o...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > fakturze jest nip uznaje się iż ma to związek z prowadzoną DG lub z
    > odliczeniem podatku (cele budowlane itepe). Tylko nie pytaj mnie o

    Kupujac przez internet sam decydujesz o tym jakie dane maja byc
    na fakturze bo sam wpisujesz je przy zakupie,
    a pomijanie czegokolwiek przez sprzedajacego moze swiadczyc
    tylko o jego zenujacym poziomie inteligencji, bo o czymze innym?
    Co moze stracic, jesli bedzie marudzil przy wpisywaniu NIPu
    - chyba tylko klienta (i to nie jednego...).
    --
    see_you

  • 48. Data: 2009-04-14 18:56:02
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    see_you wrote:

    >Pomijajac fakt durnosci prawa w tym miejscu...

    Dokładniej - chodzi o zakup na potrzebę prowadzonej DG. Poza prawem
    zwrotu, działa przecież gwarancja i rękojmia.
    Albo nie rozumiesz rzeczy prostych, albo to zwykłe cwaniakowanie.
    EOT z mojej strony.

    Grzegorz

  • 49. Data: 2009-04-14 21:03:39
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    > Dokładniej - chodzi o zakup na potrzebę prowadzonej DG. Poza prawem
    > zwrotu, działa przecież gwarancja i rękojmia.
    > Albo nie rozumiesz rzeczy prostych, albo to zwykłe cwaniakowanie.
    > EOT z mojej strony.

    Moze i nie rozumiem, ale ja przez internet kupilem
    dwa samochody(!), kilka komputerow i osprzetu, kilka aparatow,
    kilka obiektywow i setke innych rzeczy, razem za kilkadziesiat tys. zl...

    Gwarancja i rekojmia chroni przed roznymi wadami sprzetu,
    nie chroni przed marketingowcami producenta...
    Kiedy kupujesz wysylkowo, zwlaszcza sprzet, ktorego nie mozesz
    inaczej zobaczyc/dotknac/sprawdzic, prawo zwrotu jest
    najlepsza ochrona. I wbrew pozorom, dziala bardzo mocno
    na korzysc sprzedawcow - dajac kupujacym bezpieczenstwo transakcji
    znacznie zwieksza ich obroty!

    W sprawie wspomnianej durnosci prawa.
    Prawo zwrotu towarow zakupionych droga wysylkowa
    powstalo po to, aby chronic kupujacych przy zakupie
    rzeczy, ktorych przed zakupem nie moga wlasciwie ocenic,
    bo opieraja sie wylacznie na ofercie sprzedajacego.
    Jesli np dwoch kupujacych jest takimi samymi ignorantami w temacie
    a roznia sie jedynie tym, ze jeden z nich bedzie chcial wprowadzic
    kupiony komputer do ewidencji DG a drugi nie, to jaki logiczny
    argument ma przemawiac za tym, aby jednemu z nich
    prawo odmowilo takiej ochrony???
    --
    see_you

  • 50. Data: 2009-04-14 21:49:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Apr 2009, see_you wrote:

> [...]
    [...]
    > Co to za jezyk, skad te opinie o wyludzeniu?

    Z przepisu.

    > A kim niby - wedlug prawa, bede, jesli nie konsumentem,
    > kupujac sobie komputer przez internet?
    > Oczywiscie, na jednoosobowa firme a nie jakakolwiek inna
    > posiadajaca osobowosc prawna.

    Nie będziesz konsumentem.
    Bardzo mało osób (w tym sprzedawców) uświadamia sobie że również
    zakup na dowolny inny cel "zawodowy" powoduje wyłączenie kupującego
    z roli konsumenta.
    Konsumentem nie jest kupujący "na DG" ("fizycznej"), ale również
    ktoś kto kupuje narzędzie do *pracy* (i tam je wykorzystuje,
    za co zresztą pracodawca powinien mu płacić) ani ktoś kupujący
    narzędzie do wykonywania umów osobistych.

    > U sprzedawcow odmawiajacych wpisania NIP
    > na fakturze (kompletna paranoja) lub zadajacych
    > jakiegos oswiadczenia nigdy nie kupuj

    To mamy ZUPEŁNIE różne podejście.
    Jak coś kupuję do celów osobistych, to mogę sprzedawcy wypisać
    co tam chce (albo zaakceptować co tam chce napisać na f-rze),
    jak kupuję do celów DG, to kryterium "nie kupuj" sprowadza się
    do dostępności informacji o numerze wpisu do EDG/KRS oraz
    REGONu.

    A zakup pozorowany na "konsumencki" zaś faktycznie wykorzystywany
    dla celów DG *jest* drogą do wyłudzenia - świadczenie pt.
    "reklamacja konsumencka" przedsiębiorcy (przy zakupach na
    cele DG) nie przysługuje i basta.
    To że sprzedawcy "na cele DG" częstokroć dają *rękojmię* i to
    bywa że korzystniejszą, jest już poza konkursem.

    pzdr, Gotfryd