    From: "see_you" <c...@e...trzy>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    <4...@n...home.net.pl> <rpKDl.7451$8w1.2228@newsfe15.ams2>
    <4...@n...home.net.pl> <uoLDl.32682$ga.7312@newsfe01.ams2>
    <4...@n...home.net.pl> <pK0El.28041$Y12.21624@newsfe25.ams2>
    <4...@n...home.net.pl> <oT3El.10823$vA2.3730@newsfe13.ams2>
    <4...@n...home.net.pl> <eeqEl.9748$E45.9443@newsfe26.ams2>
    <4...@n...home.net.pl> <gs08tj$jm5$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <r9OEl.26232$uK2.22477@newsfe20.ams2>
    <Pine.WNT.4.64.0904140019370.3248@quad>
    <kI0Fl.12753$E45.5118@newsfe26.ams2> <4...@n...home.net.pl>
    <172Fl.17923$ce5.6258@newsfe21.ams2> <4...@n...home.net.pl>
    Subject: Re: Panoramy 360 z Alp Sunnmore (Norwegia)
    Date: Tue, 14 Apr 2009 22:03:39 +0100

    "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> wrote in message

    > Dokładniej - chodzi o zakup na potrzebę prowadzonej DG. Poza prawem
    > zwrotu, działa przecież gwarancja i rękojmia.
    > Albo nie rozumiesz rzeczy prostych, albo to zwykłe cwaniakowanie.
    > EOT z mojej strony.

    Moze i nie rozumiem, ale ja przez internet kupilem
    dwa samochody(!), kilka komputerow i osprzetu, kilka aparatow,
    kilka obiektywow i setke innych rzeczy, razem za kilkadziesiat tys. zl...

    Gwarancja i rekojmia chroni przed roznymi wadami sprzetu,
    nie chroni przed marketingowcami producenta...
    Kiedy kupujesz wysylkowo, zwlaszcza sprzet, ktorego nie mozesz
    inaczej zobaczyc/dotknac/sprawdzic, prawo zwrotu jest
    najlepsza ochrona. I wbrew pozorom, dziala bardzo mocno
    na korzysc sprzedawcow - dajac kupujacym bezpieczenstwo transakcji
    znacznie zwieksza ich obroty!

    W sprawie wspomnianej durnosci prawa.
    Prawo zwrotu towarow zakupionych droga wysylkowa
    powstalo po to, aby chronic kupujacych przy zakupie
    rzeczy, ktorych przed zakupem nie moga wlasciwie ocenic,
    bo opieraja sie wylacznie na ofercie sprzedajacego.
    Jesli np dwoch kupujacych jest takimi samymi ignorantami w temacie
    a roznia sie jedynie tym, ze jeden z nich bedzie chcial wprowadzic
    kupiony komputer do ewidencji DG a drugi nie, to jaki logiczny
    argument ma przemawiac za tym, aby jednemu z nich
    prawo odmowilo takiej ochrony???
    --
    see_you