  • Data: 2019-10-05 15:18:44
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: Mateusz Viste <m...@w...tell> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 05 Oct 2019 05:17:45 -0700, godek.maciek wrote:

    > Akurat pod tym względem muszę się zgodzić z Twoim przedmówcą.

    Tzn. że można opanować sztukę czegoś, nie robiąc tego czegoś? Sorry, nie
    do mnie takie bajki. :)

    > Jedyna rzecz, jaką w ostatnim czasie robiłem w asemblerze, była za NDA.
    > Akurat wtedy byłem zatrudniony w dziale kompilatorów w dużej korporacji,
    > i optymalizowałem jakieś tam funkcje z biblioteki standardowej C, żeby
    > korzystały z jakichś tam rozszerzeń procesora.

    No i widzisz - jednak coś w tym działałeś. Może nie pisanie całego
    projektu w gołym asm, ale jednak praca ściśle z nim związana i wymagająca
    poznania tego i owego aby odpowiednio skonstruować w miarę optymalne
    wstawki.

    > Asembler to nie jest język do tego, żeby w tym coś pisać, tylko coś, co
    > można sobie generować z czegoś innego, jeśli trzeba.

    A to już zależy od kontekstu. W "poważnym", dzisiejszym zastosowaniu -
    zgodzę się. Ale ja tam lubię sobie czasem coś w czystym asm poskrobać,
    niejako dla higieny umysłowej:

    https://sourceforge.net/p/bsum/code/HEAD/tree/trunk/
    bsum.asm
    https://sourceforge.net/p/dwol/code/HEAD/tree/trunk/
    dwol.asm
    https://sourceforge.net/p/ethflop/code/HEAD/tree/tru
    nk/ethflop.asm

    > Nie jest to też coś, nad czym byłoby trudno zapanować, bo generalnie nie
    > ma tam nic trudnego (przynajmniej w sensie "pionowej" złożoności, bo
    > jeżeli idzie o ilość instrukcji, jaką posiadają niektóre współczesne
    > procesory, to faktycznie można dostać zawrotu głowy)

    Asm sam w sobie nie jest trudny - ot, wykonujesz prostą instrukcję i
    otrzymujesz prosty wynik. Ale poskładać z tego coś, co robi jakąś nieco
    bardziej złożoną czynność to już jest swego rodzaju sztuka.

    > Ale zgodzę się też, że to jest "takie tam pierdolenie" w tym sensie, że
    > jak się nie ma kodu do pokazania, to po co w ogóle o tym mówić - i że
    > jest wręcz coś smutnego w tym, że masz bandę gości, z których każdy
    > próbuje przykozaczyć, co to nie on, ale z których żaden nic w życiu nie
    > osiągnął.

    Ano właśnie... Dotyczy to szczególnie kolegi "AK", który jest pod tym
    względem zupełnie żałosny, ale kolega heby niestety łatwo ulega
    prowokacji i potem powstają takie przedszkolne tasiemce pt. "kto się
    bardziej zna".

    > Z drugiej strony, jak tak sobie czytam te "dyskusje", które się tu
    > odbywają, to mam wrażenie, że przynajmniej kilku spośród jej uczestników
    > to rosyjscy szpiedzy. Jakś czas temu na Quorze natrafiłem na taki tekst
    > od gościa, który pracował kiedyś dla sowieckiej propagandy:
    > (...)
    > [https://www.quora.com/Why-does-Putin-typically-resp
    ond-to-criticism-
    with-a-counterpunch-or-counter-criticism/answer/Dima
    -Vorobiev]

    Wygląda zatem na to, że 90% usenetu to rosyjscy szpiedzy.

    > Ja kilka razy przymierzałem się do napisania asemblera dla x86-64, ale w
    > końcu porzucałem ten pomysł. W każdym razie jakieś zalążki mam napisane
    > tutaj, obrazujące moje zmagania z instrukcją "mov" (dla celów
    > referencyjnych stworzyłem też fasadę do NASMa, żeby testować, czy moje
    > interpretacje dokumentacji procesora są poprawne):
    > https://bitbucket.org/panicz/envy/

    No i gitara. To już może dawać jakieś "bragging rights".

    Mateusz