  • Data: 2019-10-05 15:05:06
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/10/2019 12:44, Mateusz Viste wrote:
    > Ktoś kiedyś mądrze powiedział: "talk is cheap".
    > Jeśli nie jesteście w stanie wykazać się czymkolwiek faktycznym

    Jestem w stanie. Tylko że Cie na to nie stać. Czas dorosnąć, pisanie
    kodu to nie tylko github.

    > przechwalanie się na grupie pozostanie na poziomie przedszkolnego
    > wykłócania się. Po co zaśmiecać tym publiczne forum?

    Wręcz przeciwnie. Gdybyć doczytał w tym gąszczu sarkazmu dowiedziałbyś
    się ważnej rzeczy: otóż obecnie w systemach krytycznych wszycy maja w
    DUPIE w jakim jezyku napisałeś kod.

    Natomiast nie mają w dupie jakimi narzędziami go WERYFIKOWAŁEŚ.

    Tu gdzie siedzę widać to aż za dobrze. Miliardy dolców płyną na
    werfikację a wygrywa najgorszy możliwy język. Bo już nikogo nie obchodzi
    jaka będzie jakośc języka, interesuje ich czy wynik końcowy spełnia on
    założenia. Możesz sobie go napisać w COBOLu, byle byś był w stanie
    udowodnić albo formalnie albo statystycznie że osiągnąłeś założony cel.

    > Zakładam, że trening czyni mistrza.

    Pisanie projektów w ASM aby zostać mistrzem? To chyba tylko Shaolin.

    Reszta świata pisuje 5 linijkowce.

    Reszta promila świata pisuje jakieś cięzkie algorytmy obliczeniowe nie
    przekraczające kilkuset linijek bo akurat mają zaganienie RT albo muszą
    zrobic coś energooszczędnie.

    Reszta promila z promila świata czasem musi napisać jakiś kawałek kodu
    do migania diodą bo wybrali architekturę na którą nie ma nic poza asm.

    Wniosek: nie, nie ma ludzi pisujących "projekty w ASM" poza szumem.

    > Ciężko mi uwierzyć aby ktoś mógł
    > panować nad czymś, czego de facto nie używa.

    Używam częściej niż myślisz ponieważ specyfika mojej pracy a częściowo i
    hobby wymaga częstego debugowania wprost procesorów. Tylko że ja nie
    piszę w nich "projektów".