  • Data: 2009-10-19 03:42:09
    Temat: Re: P?k?a bariera ISO 100.000 - nowy Nikon D3s
    Od: nb <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    at Fri 16 of Oct 2009 11:27, XX YY wrote:

    > przeciez wyraznie przy liczbie 64 stawiam znak zapytania z uwaga ze
    > byc moze byla to inna wartosc .
    >
    > ja pamietam ze powiedzial - to byla w owym czasie szeroko cytowana
    > wypowiedz.
    > mozesz udowodnic , ze nie powiedzial ?
    >
    > pamietam i inne porownanie z tamtych czasow
    >
    > mozliwosci obliczeniowe malego spektrum z ram 16 kb byla w
    > przeblizeniu takie jak centrum obliczeniowe sil obrony powietrznej
    > usa , a zatrudnialo ono do obslugi tego komputera pareset ludzi i
    > pobieral on prad wystrczajacy do zasilenia malej miejscowosci.

    Pewnie chodzi o ZX80 16kB później był ZX81, a jeszcze później
    ZX Spectrum z 64 kB.

    A ja pamiętam co innego. Symulator do ćwiczenia lądowania Boeingiem 707
    w ciągu jednej sekundy renderował taki obraz, z którym Spectrum
    musiałby się męczyć dwa miesiące. Akurat pracowałem wtedy na RIADzie
    768 kB, którego obsługiwało około 30 osób (jednocześnie tylko kilka).

    > i jeszcze inne ciekawe
    > juz w latach 80 ceny procesorow spadla tak , ze jesli w tym tempie
    > spadalyby ceny samochodow to rolls royce kosztowlby wowczac 2,5 usd.
    > ile musialby kosztowac dzisiaj ?

    Na mnie największe wrażenie robi ogromny postęp w miniaturyzacji
    i niemal brak postępu w systemach operacyjnych.

    --
    nb