  • Data: 2009-10-19 08:05:51
    Temat: Re: P?k?a bariera ISO 100.000 - nowy Nikon D3s
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    nb napisal:
    > Pewnie chodzi o ZX80 16kB później był ZX81, a jeszcze później
    > ZX Spectrum z 64 kB.

    Ehm, ZX-80 mial tylko 1 KB RAM, a na zewnetrzna szyne mozna
    bylo podlaczyc dodatkowe 16 KB. I dopiero ZX-81 mial wbudowane
    16 KB RAM. A zewnetrznie na szyne mozna mu bylo dolozyc dodatkowa
    pamiec: teoretycznie 32 KB RAM, ale np. firma APINA z Zielonej Gory
    rozprowadzala moduly Memopak 64 KB, gdzie byly dwa banki po 32 KB.
    Akurat na takim mialem przyjemnosc pracowac :) Kolega liczyl na
    nim elementy skonczone w Basicu :D To byl hardcore upakowania
    kodu.

    Autentycznie przyjemnosc, bo alternatywa (rok 1984) byly karty
    perforowane na Odrze. Inna sprawa, jak czlowiek sluch cwiczyl,
    gdy sluchal, czy tasma sie dobrze nagrywa :D Potem nawet wyszly
    takie specjalne wersje magnetofonu MK-231 z dopiskiem Data Recorder,
    ktore mialy podbite soprany.

    Natomiast ani Spectrum 'zwykly', ani Spectrum Plus nie mialy 64 KB RAM.
    Nigdy! Pierwsza wersja miala 16 KB z mozliwoscia rozbudowy do 48 KB,
    druga od razu miala 48 KB. Dopiero pozniej, po wchlonieciu Sinclaira
    przez Amstrada powstaly rozne dziwne konstrukcje eksploatujace nazwe
    'Spectrum', ale nie mialy juz one zadnego znaczenia rynkowego.

    > Na mnie największe wrażenie robi ogromny postęp w miniaturyzacji
    > i niemal brak postępu w systemach operacyjnych.

    Ehm, sprzeciw. Postep w systemach operacyjnych jest KOLOSALNY,
    natomiast ty prawdopodobnie myslisz o INTERFEJSIE uzytkownika.
    Jezeli nie jestes programista, to faktycznie tego postepu nie
    zauwazysz, podobnie jak rozwoju elektroniki samochodowej przecietny
    uzytkownik tez nie zauwaza. Skok jakosciowy pomiedzy np. W2000
    i XP w warstwach programistycznych byl bardzo duzy. Podobnie
    pomiedzy XP i Vista, ktora nalezy w zasadzie traktowac jak
    przedwczesnie wypuszczony prototyp :), ot taka wpadka przy
    zbytnim pospiechu, jak w przypadku Millenium. Jezeli natomiast
    chcesz wiedziesz, co bedzie nadchodzilo w najblizszym dwudziestoleciu
    to lepiej przygladaj sie mainframe'om, bo okres przeciekania innowacji
    z nich na nizsze szczeble to tak, mniej wiecej, 15...20 lat.

    Ehm, kolejna polprawda :) Przyczyna oslabienia Rzeczpospolitej byla
    kolosalna inflacja, wywolana naplywem ogromnych ilosci zlota z Ameryki
    Poludniowej. Ot, prawie jak dzis: FED rozpoczal emisje papieru bez
    pokrycia, wiec obecni posiadacze dolarow powinni sie bardzo obawiac
    utraty ich wartosci.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek