  • Data: 2009-10-19 10:59:20
    Temat: Re: P?k?a bariera ISO 100.000 - nowy Nikon D3s
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek_P pisze:
> [...]
    > kodu z alternatywnymi kosztami rozbudowy pamieci lub liczby procesorow.
    > Jezeli obecnie MS Office kosztuje rzedu 1000 zl, to uzytkownik, ktoremu
    > przedlozyl propozycje dwukrotnego zmniejszenia obciazenia pamieci, ale
    > kosztem podwojenia ceny - po prostu cie wysmieje. Cena koncowa rzadzi!
    > I nadmierna optymalizacja, angazujaca WYSOKO WYKWALIFIKOWANYCH programistow,
    > znaczy sie takich co potrafia Knutha przeczytac i ZROZUMIEC, jest nieoplacalna.
    > Robi sie to tylko tam, gdzie kazdy bajt i kazdy gram jest na rozrachunku.
    > Znaczy sie w sondach, satelitach i pociskach rakietowych :)

    To się jakoś nie klei z moimi przykładami z poprzedniego wątku, bo
    większość tych małych aplikacji robiących to samo, co ich wielkie
    odpowiedniki piszą hobbiści i to za darmo, albo półdarmo. I z tego
    wynika wprost (ale nie tylko z tego), że pierwiastek olewactwa,
    naciągactwa i wymyślania ''musi być drożej żeby było lepiej'' rządzi na
    rynku pc.

    > Ale zwroc uwage na cene. Dolar w ostatnich kilkunastu latach mial
    > duza inflacje, dodatkowo w USA zarobki poszly ostro do gory. Obecnie
    > nie wykarmisz ekipy programistycznej sprzedajac np. narzedzia po 99 USD,
    > a tyle kosztowal Turbo Pascal. Realizacja obslugi sieciowej w DOS-ie
    > byla koszmarna. Hipermarketu na tym nie zrobisz.

    No to dobra tylko powiedzmy sobie szczerze - aplikacje dla klienta, czy
    pieniądze dla programistów? Bo to są sprzeczne cele.
    Czasem wolałbym płacić na renty dla twórców starych programów, żeby
    tylko niczego nowego nie wymyślali. Wszyscy byliby zadowoleni - ja ze
    swoim W2k uwspółcześnionym i 80% jego twórców, którzy zamiast wymyślać
    mi potrzeby w stylu W7 kopaliby ogródki przydomowe dostając co miesiąc
    kasę od listonosza.
    A pozostałe 20% powolutku wymieniałaby to i owo w sposób w miarę
    transparentny dla klienta.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl