  • Data: 2017-01-31 16:48:52
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > A to zalezy jak sie rozpedzili.
    >
    > Jesli dali oszczednie lampe 70W, podejrzewam ze do tego trzeba
    > doliczyc ze 30W w dlawiku, a LED ma 50W, to oszczednosc jest 50W.
    > Jesli dali lampe 150W (plus dlawik), a teraz jest nadal 50W, to
    > mamy juz ze 150W oszczednosci.
    > A jak sie okazalo, ze 50W LED jest za malo, i trzeba dwie, albo
    > i trzy, to oszczednosci nie ma :-)

    U mnie ledwie kilka miesięcy temu założyli ulicznie oświetlenie LED.
    Wcześniej nie było żadnego. Ale tam gdzie było sodowe, też wymienili,
    jeśli było było po drodze. Wymieniali cale latarnie, kładli nowe kable.
    Znaczy się, chyba warto. Ja działanie tych oszczędności widzę gołym
    okiem. Lampy sodowe poza drogą oświetlają kawał lasu, w nocy można
    grzyby zbierać. Ledowe mają światło ukierunkowane, poza ulicą jest
    ciemno jak było wcześniej. Na moją działkę światło uliczne nie dociera
    wcale (z czego jestem zadowolony).

    --
    Jarek