    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony Uniroyal ms plus 77
    Date: Wed, 28 Feb 2018 23:13:26 +0100

    W dniu 2018-02-28 o 21:30, Cavallino pisze:

    > Miałem Rainexperty, były zupełnie dobre.
    > Lepsze niż cokolwiek innego w segmencie budżetowym, a kosztowały prawie
    > tyle co droższa chińszczyzna.

    W segmencie budżetowym... Właśnie o to wyrażenie mi chodziło. Nie ma
    segmentów. Opona jest albo dobra, albo zła.

    W jaki sposób doszedłeś do wniosku, że ta opona jest dobra lub nie
    dobra? Jakieś konkretne testy, czy na zasadzie "jest dobra bo ją mam"?

    Nie znam wszystkich opon więc nie mogę się wypowiadać na temat
    poszczególnych modeli. Dzielę się wyłącznie własnymi obserwacjami. A na
    jakość opon zacząłem zwracać szczególną uwagę od czasu gdy na cięższe
    auto przesiadłem się. Wyjaśnienie poniżej. Opony, które wcześniej
    wydawały mi się ok, niekoniecznie takimi się okazały. Polecam zwykły
    test łosia lub jazdę slalomem między pachołkami na różnych oponach.
    Wrażania z całkowicie odmiennego zachowania się auta pozostają w głowie
    na długo.

    Zauważyłem spore różnice w trzymaniu się drogi przez auto (mniej droga
    hamowania, ale bardziej wynoszenie na zakrętach lub bujanie na boki jak
    na pontonie z mocną tendencją do zarzucania) gdy wywaliłem niby
    najlepsze wtedy Uniroyalki na rzecz Michelin czy jakiegoś wyższego
    modelu Bridgestone. Różnica ta mocno intensyfikuje się przy ciężkich
    autach. Są też opony, które dają świetne efekty specjalne niezależnie od
    wagi pojazdu: jak np. Frigo, na których chyba nawet rower nie byłby
    stabilny.

    A i jeszcze jedna marka, która bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła: Nokian
    zLine.

    Nie wykluczam możliwości wyprodukowania taniej dobrej opony niż robi to
    np. Michelin.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek