  • Data: 2018-03-01 16:54:25
    Temat: Re: Opony Uniroyal ms plus 77
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28-02-2018 o 23:13, Marek S pisze:

    > W segmencie budżetowym... Właśnie o to wyrażenie mi chodziło. Nie ma
    > segmentów. Opona jest albo dobra, albo zła.

    Ta była dobra.

    > W jaki sposób doszedłeś do wniosku, że ta opona jest dobra lub nie
    > dobra? Jakieś konkretne testy, czy na zasadzie "jest dobra bo ją mam"?

    Na zasadzie porównania do innych które miałem.
    Choć akurat większość była z pierwszego montażu i żadna z nich nie była
    deszczówką, ale za to nie były tez oponami budżetowymi - to trochę
    faworyzowało Rainexperty.

    W każdym razie - na deszcze spisywały się dużo lepiej, na suchym - tak samo.
    Jedyne co czego można się przyczepić to szybsze zużycie, widocznie były
    bardziej miękkie.
    Coś za coś.

    > Nie znam wszystkich opon więc nie mogę się wypowiadać na temat
    > poszczególnych modeli. Dzielę się wyłącznie własnymi obserwacjami.

    Ja też.

    > Zauważyłem spore różnice w trzymaniu się drogi przez auto (mniej droga
    > hamowania, ale bardziej wynoszenie na zakrętach lub bujanie na boki jak
    > na pontonie z mocną tendencją do zarzucania) gdy wywaliłem niby
    > najlepsze wtedy Uniroyalki na rzecz Michelin czy jakiegoś wyższego
    > modelu Bridgestone. Różnica ta mocno intensyfikuje się przy ciężkich
    > autach. Są też opony, które dają świetne efekty specjalne niezależnie od
    > wagi pojazdu: jak np. Frigo, na których chyba nawet rower nie byłby
    > stabilny.

    Ale opona ma dużo więcej ISTOTNYCH cech niż tylko odporność na bujanie
    się na boki.
    Ta jest akurat dla mnie zupełnie niestotna, czego nie mogę powiedzieć o
    np. odporności na aquaplaning.
    Częściej jeżdżę w deszczu niż slalomem.

    Może być tak, a wręcz na pewno tak jest, że te twarde klocki, które
    Tobie przypasiły, u mnie poległyby na całego.

    > A i jeszcze jedna marka, która bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła: Nokian
    > zLine.
    >
    > Nie wykluczam możliwości wyprodukowania taniej dobrej opony niż robi to
    > np. Michelin.

    Miałem kilka opon Michelina, żadna z nich nie była dobra.
    Wręcz przeciwnie, wszystkie były kiepskie.
    Koło Rainexpertów nawet nie leżały, na deszczu się nimi pływało, a nie
    jeździło.
    A na suchym każda opona jest w miarę dobra, dla mnie pomijalny aspekt.

    Przypominam - mowa o oponach na pierwszy montaż, głównie w kompaktach.