eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony Uniroyal ms plus 77Re: Opony Uniroyal ms plus 77
  • Data: 2018-03-02 20:20:09
    Temat: Re: Opony Uniroyal ms plus 77
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-03-02 o 18:19, Cavallino pisze:

    > Nieuważnie czytasz.
    > Przecież pisałem, że mówię Micheliny miałem z pierwszych montażów.
    > Jak kupujesz auto, to sobie nie wybierasz rodzaju opon.

    Czytałem bardzo uważnie. Nie uogólniaj. W swoim byłym (kompaktowym)
    aucie kupionym w salonie wybrałem i felgę i oponę. Nie mogłem wiedzieć,
    że nie dali Ci wyboru.

    >
    > Ale tylko takie opony będą się w miarę dobrze spisywały na mokrym albo w
    > terenie.
    > Twarde, mało piszczące klocki o których piszesz, polegną od razu.

    Miękkości gumy nie sprawdzałem bo nie mam laboratorium. Niemniej jednak
    Dunlop Sport Maxx RT 245/40 ZR18 (97Y) XL MFS jakich obecnie używam w
    porze letniej wręcz rewelacyjnie sprawdzają się i na suchym i na mokrym.
    Wcześniejsze jakieś lepsze Uniroyalki z jakimi auto dostałem sprzedałem
    w połowie sezonu nie nadawały się do niczego mimo klasy A na mokrym.

    > Nie - właśnie na tym polega urok deszczówek, że wodę odprowadzają lepiej
    > niż zwykła opona do wszystkiego.
    > Dużo lepiej.
    >
    > Na zwykłej po prostu popłyniesz na wodnej poduszce.

    No właśnie tego nie zauważyłem na powyższych a to są właśnie zwykłe ale
    z klasą A na mokrym. Do tego na suchym auto w zakręty wchodzi jak
    przyssane do asfaltu. Przynajmniej w temperaturach od 0 czy lekkiego
    minusa w górę. Zimówki, któryś z Blizzaków w tym samym rozmiarze (modelu
    nie pamiętam - ale podobna klasa przyczepności na wodzie), zachowują się
    podobnie w kałużach. Tymczasem na suchym nie da się na nich jeździć. Na
    zakrętach, nawet suchych, trzeba naprawdę mocno zwalniać (dość duża masa
    auta). Z gazem bardzo ostrożnie gdyż chętnie zrywają przyczepność.
    Generalnie - z tego co słyszałem - zimowe są właśnie miękkimi oponami.
    Miałem w sumie 3 marki z klasy premium z zimówek (nacisk na deszcz bo
    śnieg to sporadyczne w 3mieście zjawisko). Początkowo sądziłem, że źle
    wybrałem i natychmiast sprzedawałem ale wszystkie okazały się być tak
    samo g... warte na suchym. Na mokrym (w tym aquaplaning) zero różnic.
    Nie ma sensu szarpać się na jakieś wyfiśiowane drogie. Średnia klasa
    cenowa spisuje się tak samo. Ważne tylko by wybierać wysoką klasę
    przyczepności.

    Z tego powodu na letnich jeżdżę jak długo się da. Nie zmieniam dopóki
    śnieg się nie pojawi.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: