  • 1. Data: 2018-02-25 18:18:22
    Temat: Opony Uniroyal ms plus 77
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Wiele razy pytałem tu o takie lub inne opony, więc dzielę się
    doświadczeniem. Po lekturze kilku testów kupiłem zimówki Uniroyal MS Plus
    77 w wersji SUV. Po miesiącu mogę zdecydowanie polecić. Na suchym, mokrym i
    w błocie jeżdżą bardzo dobrze, a w śniegu idą jak ratrak. Przyspieszanie,
    podjazdy, hamowanie i trzymanie boczne w śniegu - ubitym, świeżym, na lekko
    przysypanym asfalcie - jest moim zdaniem bez zarzutu.
    Spalanie w stosunku do Michelinów nie wzrosło.
    Rozmiar 215/65/16.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2018-02-25 22:55:25
    Temat: Re: Opony Uniroyal ms plus 77
    Od: Maciek <n...@n...pl>

    > Na suchym, mokrym i
    > w błocie jeżdżą bardzo dobrze...

    Również jeżdzę pierwszą jesień/zimę na tych oponach więc też dorzucę
    parę obserwacji po kilku tyś. km.

    Moge potwierdzic to co tutaj napisałeś. W suchych i mokrych warunkach
    bardzo dobre. Przyczepność na plus.
    W sporym błocie pośniegowym do 80tki praktycznie nic się nie dzieje.

    > a w śnieęu idą jak ratrak.

    W kopnym czy ubitym jest nieźle ale moje wcześniejsze Frigo 2 IMHO były
    lepsze.
    Czuć, że samym gazem łatwiej zerwać przyczepność, na ostrych podjazdach
    nie testowałem jednak tutaj może być gorzej.
    Hamowanie i trzymanie toru jazdy ok.

    > Przyspieszanie,
    > podjazdy, hamowanie i trzymanie boczne w śniegu - ubitym, świeżym, na lekko
    > przysypanym asfalcie - jest moim zdaniem bez zarzutu.

    Jak dla mnie b.dobra opona, dość uniwersalna na nasze warunki
    jesień-zima-wczesna wiosna, gdzie więcej błota pośniegowego lub deszczu
    niż kopnego śniegu.

    Zobaczymy jak guma będzie się zachowywać z upływem lat.
    Na razie pełne zadowolenie i na plus w stosunku do Frigo.

    Pomarudzić można, że ścianki boczne opony są cienkie.
    Jeszcze nigdzie powążnie nimi nie zaryłem więc ciężko mówić o ich
    wytrzymałości. Mając jednak to na uwadze lepiej unikać bocznych przytarć ;-)

    > Spalanie w stosunku do Michelinów nie wzrosło.
    > Rozmiar 215/65/16.

    185/65/14

  • 3. Data: 2018-02-26 00:31:53
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-02-25 o 18:18, Maciek pisze:

    > Wiele razy pytałem tu o takie lub inne opony, więc dzielę się
    > doświadczeniem.

    Ja też się podzielę własnymi obserwacjami. Średniej jakości zimówka
    niewiele różni się od klasy premium - przynajmniej na śniegu i błocie
    pośniegowym. Najlepszej klasy zimówka nie umywa się na suchym asfalcie
    to średniej klasy opony letniej przy temperaturach powyżej 0. Średniej
    klasy opona letnia zwykle mocno różni się przyczepnością/stabilnością na
    zakrętach od dobrej opony letniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2018-02-26 15:56:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Feb 2018 22:55:25 +0100, Maciek napisał(a):

    > Czuć, że samym gazem łatwiej zerwać przyczepność, na ostrych podjazdach
    > nie testowałem jednak tutaj może być gorzej.

    Ja w swoim dieslu przy normalnym ruszaniu niczego nie zrywam, a pod dom mam
    podjazd 100 m długości i 16 m róznicy poziomów. Zero poślizgu.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2018-02-27 10:26:22
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Feb 2018 00:31:53 +0100, Marek S napisał(a):

> [...]
    > to średniej klasy opony letniej przy temperaturach powyżej 0. Średniej
    > klasy opona letnia zwykle mocno różni się przyczepnością/stabilnością na

    Warto dodać, że jak się jeździ spokojnie, to te różnice nie są specjalnie
    dotkliwe.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2018-02-27 10:50:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    net...

    >Warto dodać, że jak się jeździ spokojnie, to te różnice nie są
    >specjalnie
    >dotkliwe.

    Nie trzeba nawet tak spokojnie - dozynalem Nokiany WR latem, potrafilo
    byc +30, i jakos nie zauwazylem problemow.
    Na deszczu tez nie.

    Ale ekstremalnie to ja nie jezdze ... nie ma gdzie, nie ma jak, no
    gora 200 po autostradzie.

    J.

  • 7. Data: 2018-02-27 11:04:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Feb 2018 10:50:37 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale ekstremalnie to ja nie jezdze ... nie ma gdzie, nie ma jak, no
    > gora 200 po autostradzie.

    To już jest ekstremalnie :) Żaden z moich wehikułów nie osiąga takich
    prędkości.

    Ja na autostradzie trzymam 130-140, rzadko więcej. Męczy mnie, huczy, wir w
    baku się robi. Po co?
    Ogólnie np. obwodnica KRK sie bardzo uspokoiła. Jak ją otwarto, to były
    wyścigi, a teraz prawy pas jedzie 100 km/h.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2018-02-27 11:38:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    net...

    >To już jest ekstremalnie :)

    Nie jest, sa szybsi :-)

    >Żaden z moich wehikułów nie osiąga takich prędkości.
    >Ja na autostradzie trzymam 130-140, rzadko więcej. Męczy mnie, huczy,
    >wir w
    >baku się robi. Po co?

    rzadko az tyle jezdze, ale te 150 czesto przekraczam.
    wir w baku umiarkowany, huk umiarkowany, a nie trzeba co chwile
    zjezdzac na prawy pas :-)

    J.

  • 9. Data: 2018-02-27 19:51:58
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-02-27 o 10:26, Maciek pisze:

    > Warto dodać, że jak się jeździ spokojnie, to te różnice nie są specjalnie
    > dotkliwe.

    Można to sparafrazować, że gdy auto stoi w garażu to i Frigo 2
    wystarczą: ciche, na zakrętach nie wynoszą bo garaż prosty a auto nie
    porusza się. Miód malina :-D

    A prawda jest taka, że zadaniem opony nie jest wyłącznie jazda na wprost
    po polu. Opona ma m.in. uratować dupę nawet najbardziej spokojnemu
    kierowcy gdy wykona np. manewr uniku. Nie bez kozery akurat o tych Frigo
    wspominam gdyż mój bracki tak się sfrajerował. Chciał przyoszczędzić i
    tym samym zmienił swoje Volvo w ponton. Ostrzejsze hamowanie przy
    100km/h przy lekkim skręcie i zero panowania. Bujało, rzucało we
    wszystkie strony jakby wahacz strzelił. G... nie opony. Pół sezonu
    wytrzymał - dozbierał kasy, kupił w ich miejsce jakieś normalne. Tu nie
    chodzi o "dotkliwość" lecz o podstawowe bezpieczeństwo przy normalnej,
    nie rajdowej jeździe.

    Sprawy mają się znacznie gorzej przy mocniejszych autach i
    agresywniejszym stylu jazdy. Opisywałem swoje spostrzeżenia po kursie
    doskonalenia techniki jazdy w innym wątku. Nauka nauczyła mnie respektu
    do takich "detali" i nie uznaję tłumaczenia... ahhh... kupię g...ne
    opony bo spokojny jestem. Albo, po co mi sprawne zawieszenie skoro
    spokojny jestem. A klocki hamulcowe? Kto by o nie dbał - mają być tanie.
    Nie chodzi tu o jazdę wskazującą na opętanie kierowcy lecz o to, że ta
    "agresywność" może trwać sekundę w całym dniu jazdy i ma być konieczna
    do tego abyś się nie zawinął na jakimś drzewie gdy ktoś przed Tobą
    wykona niebezpieczny manewr i trzeba jakoś wyjść z kryzysu. Tymi
    kategoriami myśl.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2018-02-27 21:05:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Feb 2018 19:51:58 +0100, Marek S napisał(a):

    > Tymi
    > kategoriami myśl.

    Myslę, i dlatego właśnie wybrałem Uniroyale.
    A co do spokojnej jazdy, to jak z pewnością wiesz jest to jeden ze sposobów
    na uniknięcie sytuacji, kiedy opona będzie mi musiała ratować skórę.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl