-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Cavallino <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opony Kormoran Snow
Date: Sat, 9 Feb 2019 20:45:20 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 24
Message-ID: <q3nakh$6rj$1@node2.news.atman.pl>
References: <q2if6e$cfh$1@node1.news.atman.pl>
<1jav7rdlavxrj$.j32jcqgo6svd.dlg@40tude.net>
<q2npfs$hn8$1@node1.news.atman.pl>
<5c4f7b7c$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<q2o0d6$oij$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q2qhl2$f45$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q32h95$o1h$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q34ul7$vf4$1@node2.news.atman.pl> <q3613a$aqs$1@node1.news.atman.pl>
<q37bej$6j7$1@node2.news.atman.pl>
<1qzs7wey1dvkq.xj2l5p2tx1go$.dlg@40tude.net>
<q37k63$rgn$1@node1.news.atman.pl>
<149zup9m7l124$.1ndiyuo83vdq4$.dlg@40tude.net>
<q3a1m7$4g4$1@node1.news.atman.pl>
<6...@4...net>
<q3cpgr$nvt$1@node1.news.atman.pl>
<5c5acc3b$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<q3fj0d$tnv$1@node2.news.atman.pl>
<5c5bf1c6$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<q3i1fu$nnd$1@node1.news.atman.pl> <q3k6da$8l4$1@node2.news.atman.pl>
<q3mlj8$6f5$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: c129-71.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1549741521 7027 85.221.129.71 (9 Feb 2019 19:45:21 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Feb 2019 19:45:21 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.0
In-Reply-To: <q3mlj8$6f5$1@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 190209-6, 09.02.2019), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649752
[ ukryj nagłówki ]W dniu 09-02-2019 o 14:46, Marek S pisze:
> W dniu 2019-02-08 o 16:14, Cavallino pisze:
>
>> Bzdura.
>> Jest dokładnie odwrotnie - turbinę do benzyniaków zazwyczaj dodaje się
>> w celu obniżenia sensownych użytecznych obrotów.
>>
>> Co innego w sportowych wózkach - tam się daje wielkie turbiny i dodaje
>> mocy wszędzie.
>
> We wspomnianej Maździe 323 GTI 4WD mogłem zapomnieć o przyspieszaniu
> poniżej 3000 obr. Jeśli chciałem utrzymać przyspieszenie poniżej 6s, to
> użyteczne obroty wynosiły między 4000 a 6000. Góry już nie pamiętam,
> ,może 6500. W każdym bądź razie zero spontanicznego wyprzedzania. Zawsze
> wymagało ono redukcji biegów. Różnice w przyspieszeniu przy powiedzmy
> 2500 obr, a 4000 były kolosalne. Takie mam doświadczenia.
Oczywiście, z Lancii Integrale mam takie same.
Ale to są auta sprzed 30 lat, teraz inne turbiny się wkłada i w innym celu.
Efekt jest taki, że cywilny benzyniak jeździ w sposób bardziej zbliżony
do turbodiesla, niż do sportowych wózków sprzed ćwierć wieku.
A turbina obniża obroty, a nie je podwyższa - za wysoko już nie ma co
kręcić, bo niżej turbina daje lepsze efekty po zmianie biegu na wyższy.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.02.19 19:54 Marek S
- 12.02.19 20:24 Marek S
- 12.02.19 20:59 J.F.
- 12.02.19 22:15 Cavallino
- 14.02.19 02:04 Marek S
- 14.02.19 14:57 Kris
- 14.02.19 18:59 Budzik
- 15.02.19 22:12 Marek S
- 15.02.19 22:37 Marek S
- 15.02.19 22:39 Marek S
- 15.02.19 23:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=