-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q2if6e$cfh$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<q2l5p2$i3p$1@node2.news.atman.pl>
<1jav7rdlavxrj$.j32jcqgo6svd.dlg@40tude.net>
<q2npfs$hn8$1@node1.news.atman.pl>
<5c4f7b7c$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<q2o0d6$oij$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q2qhl2$f45$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q32h95$o1h$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q34ul7$vf4$1@node2.news.atman.pl> <q3613a$aqs$1@node1.news.atman.pl>
<q37bej$6j7$1@node2.news.atman.pl>
<1qzs7wey1dvkq.xj2l5p2tx1go$.dlg@40tude.net>
<q37k63$rgn$1@node1.news.atman.pl>
<149zup9m7l124$.1ndiyuo83vdq4$.dlg@40tude.net>
<q3a1m7$4g4$1@node1.news.atman.pl>
<6...@4...net>
<q3cpgr$nvt$1@node1.news.atman.pl>
<5c5acc3b$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<q3fj0d$tnv$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <q3fj0d$tnv$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Opony Kormoran Snow
Date: Thu, 7 Feb 2019 09:51:04 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 113
Message-ID: <5c5bf1c6$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.83.221
X-Trace: 1549529542 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 505 83.26.83.221:65218
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649610
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:q3fj0d$tnv$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2019-02-06 o 12:58, J.F. pisze:
>>> W dieslu też 5 starcza i zupełnie nie o to chodzi. Są i 9cio
>>> biegowe.
>> Ale to juz automaty.
>W zasadzie je miałem na myśli.
A ja reczne.
Widac 5 biegow nie starcza ... w dieslach bardziej :-)
>>> Zapewnia to duży akustyczny komfort jazdy. Użyteczny zakres
>>> obrotów mam większy w dieslu niż w benzynowej Maździe.
>
>> widac nie jest taki duzy ten zakres uzytecznych obrotow :-)
>Jest beznadziejnie mały niestety: to nie elektryki.
Byc moze w tej turbosportowej mazdzie.
Ogolnie benzynka ma dosc spory.
Elektryki to temat na dluzsza dyskusje.
>Zastanawiam mnie, co się stało z benzynowymi silnikami. Kiedyś to one
>miały szeroki zakres użytecznych obrotów.
Coraz mniejsza pojemnosc i turbosprezarka ?
>>>> Po prostu jechac z 3000 rpm. Benzynka to lubi.
>>> Ale pasażerowie już nie.
>
>> 3000 w benzynie to przyjemny pomruk.
>Zależy w jakiej benzynie. W Nubirze miałem łoskot.
2.0 ?
Ale za to przy 5500 nie bylo glosniej :-)
>W Mercu prawie kompletną ciszę. Przez otwarty szyberdach ptaki było
>słychać o wiele głośniej :-)
To pochwalic, bo IMO - szyberdach sam halasuje.
>> Bo jest pare niuansow.
>> Masz duza moc - przy niskich predkosciach ogranicza przyczepnosc
>> opon.
>Nie zgodzę się. Przy 4x4 elektronika nie ogranicza niczego przy
>suchym asfalcie i na letnich oponach. Gdy przejdę na zimówki, z
>wyjątkiem ostatnich Nokianów, sytuacja diametralnie się zmienia.
No widzisz - czyli przyczepnosc przecietnych opon to za malo :-)
Ile tam masz - 300KM ?
Teoretycznie to daje 1800kG ciagu jeszcze przy 12.5m/s=45km/h.
Czyli z grubsza biorac do 50km/h opony sie slizgaja, co troche wplywa
na czas 0-100.
Przy ośce byloby jeszcze gorzej.
Ale przy tylnej osi mniej gorzej.
>> Moc powyzej, to nie jest moc maksymalna, tylko ta, ktora potrafi
>> dac silnik.
>> A to zalezy od obrotow.
>> Jak umiesz biegi zmieniac, to zredukujesz odpowiednio to poczujesz.
>Nie zmieniam biegów ręcznie. Chyba, że mam fantazję ku temu. Ale nie
>odczuwam praktycznej potrzeby trybu ręcznego. Automat robi to dobrze.
To jeszcze trzeba kupic szybka skrzynie i wlaczyc tryb sport :-)
>> Turbina w dieslu ma mniejszy lag jak w benzynie ... ale mozna miec
>> benzyne bez laga.
>Nie generalizowałbym. Nie wiem tego, ale w Passacie 180KM v6 miałem
>turbinę maciupką w porównaniu z tą w dieslu. Logika podpowiada, że
>rozkręcenie dużej turbiny musi być kosztowniejsze czasowo.
W benzynce jak sie wleczesz, to przepustnica ogranicza ilosc powietrza
na wlocie, a wiec i ilosc spalin.
W dieslu tego nie ma, wiec turbina moze krecic sie szybciej.
>>> Uznałem moje parcie na benzynówki za głupie. I dużo mniej pali,
>>> jest ekstremalnie cichy (choć faktem jest, że stary 124 E300 był
>>> cichszy na wolnych obrotach - zero wibracji, żadnego dźwięku)
>
>> Widac kupiles z pakietem komfortowym :-)
>Wyższe modele Merca tak mają. Niższe, zwykle bywają gorsze od
>konkurencji pod względem akustycznym. Nie ma pakietu "komfort", który
>powie -20dB hałasu.
A to nie wiem - wydaje mi sie ze mowiono o pakiecie wyciszenia.
Moze nie 20dB, ale cos pewnie daje ...
>> Kiedys testowalem jakiegos fiacika w benzynie i dieslu.
>> Miedzy innymi wolna jazda miejska na piatym (wtedy najwyzszym)
>> biegu.
>
>> benzyna ponizej pewnych obrotow szarpie i nie ciagnie.
>> JTD ... nie szarpal, ale tez nie ciagnal :-)
>U mnie przy 1000 obr też nie ciągnie. Ale przy 1800 aż do końca
>ciągnie mocno.
A jak jeszcze masz szybki automat, to szybko podniesie obroty na
wieksze ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.02.19 09:52 J.F.
- 07.02.19 14:59 Budzik
- 07.02.19 17:00 Cavallino
- 07.02.19 18:11 Kris
- 07.02.19 18:20 Kris
- 07.02.19 19:23 Marek S
- 07.02.19 19:48 Marek S
- 07.02.19 20:18 J.F.
- 07.02.19 20:38 Marek S
- 08.02.19 00:46 kk
- 08.02.19 07:30 p...@g...com
- 08.02.19 09:36 J.F.
- 08.02.19 10:29 Mateusz Viste
- 08.02.19 10:29 J.F.
- 08.02.19 16:14 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=