eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony Kormoran SnowRe: Opony Kormoran Snow
  • Data: 2019-02-07 20:38:37
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-02-07 o 09:51, J.F. pisze:

    > A ja reczne.
    > Widac 5 biegow nie starcza ... w dieslach bardziej :-)

    Spokojnie starcza. Chodzi o komfort akustyczny głównie.

    >> Jest beznadziejnie mały niestety: to nie elektryki.
    >
    > Byc moze w tej turbosportowej mazdzie.

    Silnik benzynowy daje kopa na wysokich obrotach. Gdy dodamy turbinę, to
    wzmacniamy właśnie wysokie obroty czyniąc te niższe bezużytecznymi.

    > Ogolnie benzynka ma dosc spory.

    No nie wiem. W epoce turbo-benzynowych jakoś tego nie potrafię sobie
    wyobrazić. Oczywiście nie jeździłem wszystkimi możliwymi autami. Ale
    nawet w nie - turbo jakie miałem i jakie zastępcze dostawałem (na czas
    napraw), to poniżej 3000 w ogóle nie dawało się jeździć.

    >
    >> Zależy w jakiej benzynie. W Nubirze miałem łoskot.
    >
    > 2.0 ?

    Tak. W dodatku najwyższy model.

    > Ale za to przy 5500 nie bylo glosniej :-)

    To wcale tak nie wyglądało. Obrotów nie pamiętam, ale na ostatnim biegu
    110-120 to rzeźnia była. Przy 140 - sporo ciszej. Nie tylko o obroty
    chodziło.

    >> W Mercu prawie  kompletną ciszę. Przez otwarty szyberdach ptaki było
    >> słychać o wiele głośniej :-)
    >
    > To pochwalic, bo IMO - szyberdach sam halasuje.

    Tego nie zauważyłem. Ahhh. bo tam był nie tyle szyber, co metalowy. Może
    miało to znaczenie.

    >> Nie zgodzę się. Przy 4x4 elektronika nie ogranicza niczego przy suchym
    >> asfalcie i na letnich oponach. Gdy przejdę na zimówki, z wyjątkiem
    >> ostatnich Nokianów, sytuacja diametralnie się zmienia.
    >
    > No widzisz - czyli przyczepnosc przecietnych opon to za malo :-)

    A czy nie mantrowałem o tym, że dobre opony mają znaczenie?

    > Ile tam masz - 300KM ?
    > Teoretycznie to daje 1800kG ciagu jeszcze przy 12.5m/s=45km/h.
    >
    > Czyli z grubsza biorac do 50km/h opony sie slizgaja, co troche wplywa na
    > czas 0-100.

    Nie ślizgają się ani trochę. Mam w kabinie komunikat o zadziałaniu,
    choćby w minimalnym systemów. U znajomego, który ma identyczne auto lecz
    nie podrasowane i z napędem na tył - ślizgają się. Przy 4x4 nie ma
    czegoś takiego.

    >> Nie zmieniam biegów ręcznie. Chyba, że mam fantazję ku temu. Ale nie
    >> odczuwam praktycznej potrzeby trybu ręcznego. Automat robi to dobrze.
    >
    > To jeszcze trzeba kupic szybka skrzynie i wlaczyc tryb sport :-)

    Jest bardzo szybka. Trybu sport nie ma po Mercu to "standard", to co u
    innych "sport".

    > W benzynce jak sie wleczesz, to przepustnica ogranicza ilosc powietrza
    > na wlocie, a wiec i ilosc spalin.
    > W dieslu tego nie ma, wiec turbina moze krecic sie szybciej.

    Eeee... że niby w dieslu nie ma przepustnicy????

    > A to nie wiem - wydaje mi sie ze mowiono o pakiecie wyciszenia.
    > Moze nie 20dB, ale cos pewnie daje ...

    Nie ma czegoś takiego w cennikach. Przynajmniej przy klasie E i C.

    >> U mnie przy 1000 obr też nie ciągnie. Ale przy 1800 aż do końca
    >> ciągnie mocno.
    >
    > A jak jeszcze masz szybki automat, to szybko podniesie obroty na wieksze

    Automat jest tak oprogramowany by dać największego kopa w trybie
    standard. Nie oznacza to, że skacze do 4000.


    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: