  • Data: 2019-02-07 09:37:54
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Jechał za TIRem kapelusznik pokroju Krisa. Za nim jeszcze jeden czy
    >dwóch. Każdy z nich wisiał na zderzaku poprzednika. Za nimi jakiś
    >dostawczak i ja. Gość w dostawczaku nie wydolił wiielominutowego
    >wleczenia się 70/90 i zaczął wyprzedzać. Gdy dobrnął do "Krisa",
    >stwierdził, że musi zaprzestać wyprzedzania. Włączył prawy
    >kierunkowskaz, ale "Kris" nie przejął się tym zupełnie, nie zrobił mu
    >miejsca. Nie przyhamował. Zamiast tego trąbił i zjeżdżał powolutku do
    >pobocza by dostawczak go nie porysował. Nie chciał go za żadne skarby

    Przepis nie nakazuje hamowac.
    Natomiast nakazuje ustapic pierwszenstwa przy zmianie pasa,
    wiec co powinien dostawczak zrobic ? :-P

    >Dostawczak częściowo się więc schował ale z mojej perspektywy
    >widziałem, że nie ma szans na uniknięcie kolizji z jadącym z
    >naprzeciwka. Zjechałem więc na pobocze. Usłyszałem huk i lecące
    >kawałki

    Ale hamulca nie nacisnales :-P

    >roztrzaskanego lusterka, które rozwaliły przednią szybę wiszącemu na
    >moim zderzaku. Ten gwałtownie zahamował i powstał z tego karambol.

    >Jeśli miałbym ogłosić werdykt, to winni tego zdarzenia to dostawczak
    >i kawał gnojka "Krisa". Temu drugiemu przypisałbym celowe działanie.

    Celowe, ale przeciez KD opisuje jak to powinno wygladac - dostawczak
    ma ustapic pierwszenstwa.
    Jesli to oznacza, ze ma zahamowac i wjechac za Krisa - to ma
    zahamowac.
    I moze nawet trafi na koniec kolejki, to go nauczy wyprzedzac :-)

    Ba - hamowanie przez "Krisa" mogloby doprowadzic do niebezpiecznej
    sytuacji, gdy obaj hamuja i dostawczak nie ma gdzie zjechac :-P

    >U nas jak zwykle byle jak.

    >3-5m od poprzednika przy prędkościach rzędu 70-90 to głupota moim
    >prywatnym zdaniem. A to z kolei typowy obrazek.

    O ile pamietam, to ten niemiecki przepis obowiazuje powyzej 80km/h.
    Ponizej mozna blisko.

    >Pamiętaj, że nie jesteś sam.

    A jesli "Kris" tez ma ochote wyprzedzic, tylko widzi, ze nie ma
    mozliwosci ? :-P

    > Są i szarżujący - ich też trzeba uwzględniać.

    I wychowac. Np przez lusterko i znizke na OC :-P

    >Takie myślenie jest szkodliwe w miastach. Ruszę sobie flegmatycznie,
    >by kapelusz z głowy mi nie spadł. W końcu i tak mam kawałek dalej
    >czerwone. W konsekwencji zamiast 20 pojazdów, przejadą 4 na zmianie
    >świateł. To konkret jaki codziennie obserwuję na jednym z 3-miejskich
    >skrzyżowań.

    Ale jesli za kawalek czerwone ... to ile by sie zmiescilo przy
    dynamicznym ruszeniu ?

    >Owszem, idealizuję. Chciałbym aby powstał taki zapis w PORD, który
    >będzie jednoznacznie określał dystans między samochodami w metrach /
    >prędkość plus surowe kary za nie przestrzeganie zasad. Tak jak jest
    >to w paru krajach UE.

    Chyba w jednym. No i w kilku w tunelach ...

    >Wtedy skończy się nagonka wyłącznie na jeżdżących szybciej.

    Ale tak to juz jest w krajach UE, ze jest tam nagonka na jezdzacych
    szybciej :-P
    Z wyjatkiem jednego panstwa, no moze poltora

    Ale powazniej - jakby byl tak przepis, to co zrobic z wyprzedzajacymi,
    ktorzy wjezdzaja przed ciebie i go zmniejszaja ?

    >No i gdzie ten bufor? W wiszeniu na ogonie poprzednika?

    Albo w 500KM pod pedalem, zeby wyprzedzanie nie bylo problemem :-)

    J.