-
Data: 2019-02-07 09:51:04
Temat: Re: Opony Kormoran Snow
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:q3fj0d$tnv$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2019-02-06 o 12:58, J.F. pisze:
>>> W dieslu też 5 starcza i zupełnie nie o to chodzi. Są i 9cio
>>> biegowe.
>> Ale to juz automaty.
>W zasadzie je miałem na myśli.
A ja reczne.
Widac 5 biegow nie starcza ... w dieslach bardziej :-)
>>> Zapewnia to duży akustyczny komfort jazdy. Użyteczny zakres
>>> obrotów mam większy w dieslu niż w benzynowej Maździe.
>
>> widac nie jest taki duzy ten zakres uzytecznych obrotow :-)
>Jest beznadziejnie mały niestety: to nie elektryki.
Byc moze w tej turbosportowej mazdzie.
Ogolnie benzynka ma dosc spory.
Elektryki to temat na dluzsza dyskusje.
>Zastanawiam mnie, co się stało z benzynowymi silnikami. Kiedyś to one
>miały szeroki zakres użytecznych obrotów.
Coraz mniejsza pojemnosc i turbosprezarka ?
>>>> Po prostu jechac z 3000 rpm. Benzynka to lubi.
>>> Ale pasażerowie już nie.
>
>> 3000 w benzynie to przyjemny pomruk.
>Zależy w jakiej benzynie. W Nubirze miałem łoskot.
2.0 ?
Ale za to przy 5500 nie bylo glosniej :-)
>W Mercu prawie kompletną ciszę. Przez otwarty szyberdach ptaki było
>słychać o wiele głośniej :-)
To pochwalic, bo IMO - szyberdach sam halasuje.
>> Bo jest pare niuansow.
>> Masz duza moc - przy niskich predkosciach ogranicza przyczepnosc
>> opon.
>Nie zgodzę się. Przy 4x4 elektronika nie ogranicza niczego przy
>suchym asfalcie i na letnich oponach. Gdy przejdę na zimówki, z
>wyjątkiem ostatnich Nokianów, sytuacja diametralnie się zmienia.
No widzisz - czyli przyczepnosc przecietnych opon to za malo :-)
Ile tam masz - 300KM ?
Teoretycznie to daje 1800kG ciagu jeszcze przy 12.5m/s=45km/h.
Czyli z grubsza biorac do 50km/h opony sie slizgaja, co troche wplywa
na czas 0-100.
Przy ośce byloby jeszcze gorzej.
Ale przy tylnej osi mniej gorzej.
>> Moc powyzej, to nie jest moc maksymalna, tylko ta, ktora potrafi
>> dac silnik.
>> A to zalezy od obrotow.
>> Jak umiesz biegi zmieniac, to zredukujesz odpowiednio to poczujesz.
>Nie zmieniam biegów ręcznie. Chyba, że mam fantazję ku temu. Ale nie
>odczuwam praktycznej potrzeby trybu ręcznego. Automat robi to dobrze.
To jeszcze trzeba kupic szybka skrzynie i wlaczyc tryb sport :-)
>> Turbina w dieslu ma mniejszy lag jak w benzynie ... ale mozna miec
>> benzyne bez laga.
>Nie generalizowałbym. Nie wiem tego, ale w Passacie 180KM v6 miałem
>turbinę maciupką w porównaniu z tą w dieslu. Logika podpowiada, że
>rozkręcenie dużej turbiny musi być kosztowniejsze czasowo.
W benzynce jak sie wleczesz, to przepustnica ogranicza ilosc powietrza
na wlocie, a wiec i ilosc spalin.
W dieslu tego nie ma, wiec turbina moze krecic sie szybciej.
>>> Uznałem moje parcie na benzynówki za głupie. I dużo mniej pali,
>>> jest ekstremalnie cichy (choć faktem jest, że stary 124 E300 był
>>> cichszy na wolnych obrotach - zero wibracji, żadnego dźwięku)
>
>> Widac kupiles z pakietem komfortowym :-)
>Wyższe modele Merca tak mają. Niższe, zwykle bywają gorsze od
>konkurencji pod względem akustycznym. Nie ma pakietu "komfort", który
>powie -20dB hałasu.
A to nie wiem - wydaje mi sie ze mowiono o pakiecie wyciszenia.
Moze nie 20dB, ale cos pewnie daje ...
>> Kiedys testowalem jakiegos fiacika w benzynie i dieslu.
>> Miedzy innymi wolna jazda miejska na piatym (wtedy najwyzszym)
>> biegu.
>
>> benzyna ponizej pewnych obrotow szarpie i nie ciagnie.
>> JTD ... nie szarpal, ale tez nie ciagnal :-)
>U mnie przy 1000 obr też nie ciągnie. Ale przy 1800 aż do końca
>ciągnie mocno.
A jak jeszcze masz szybki automat, to szybko podniesie obroty na
wieksze ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.02.19 09:52 J.F.
- 07.02.19 14:59 Budzik
- 07.02.19 17:00 Cavallino
- 07.02.19 18:11 Kris
- 07.02.19 18:20 Kris
- 07.02.19 19:23 Marek S
- 07.02.19 19:48 Marek S
- 07.02.19 20:18 J.F.
- 07.02.19 20:38 Marek S
- 08.02.19 00:46 kk
- 08.02.19 07:30 p...@g...com
- 08.02.19 09:36 J.F.
- 08.02.19 10:29 Mateusz Viste
- 08.02.19 10:29 J.F.
- 08.02.19 16:14 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=