-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Opony Kormoran Snow
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q2if6e$cfh$1@node1.news.atman.pl>
<5c4d8d59$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
<s8d2ni9x4xi2$.15lb2278oi9u$.dlg@40tude.net>
From: Maciek <m...@n...pl>
Date: Sun, 27 Jan 2019 20:51:47 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <s8d2ni9x4xi2$.15lb2278oi9u$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 77
Message-ID: <5c4e0bd4$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 194.0.101.247
X-Trace: 1548618708 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 495 194.0.101.247:62173
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3788
X-Received-Body-CRC: 922174209
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649034
[ ukryj nagłówki ]
> W podobnej cenie są Uniroyale MS Plus 77. Mam je drugą zimę i radzą sobie
> znakomicie i na śniegu, i na błocie, i na asfalcie.
Pamiętam, że kupowaliśmy podobnie i parę spostrzeżeń wymieniliśmy wtedy.
Porównywałem je do Dębicy Frigo :)
Z tym, że Ty masz chyba napęd 4x4 co ważne a ja ośkę.
... a więc tak, dla potomnych i pytających co na zimę wedługomojej
opinii :) ..
Zakładamy - jazda - zwykła bez finezji sportowca ;)
Podtrzymuje wstępne odczucia sprzed roku, uciąg na śniegu Uniroyali jest
odczuwalnie gorszy vs Dębica.
W tym roku po śnieżycach i krakowskich kataklizmach miałem problem aby
ruszać z ręcznego pod górkę.
Zdarzały się też problemy aby wygrzebać się z dołka śniegowego, musiałem
kilkanaście razy rozhuśtać samochód i modlić się aby poszedł dalej przy
obrotach na poziomie zgaśnięcia silnika.
Pewnie 18 lat czegoś takiego nie doświadczyłem, czyli z okresu jak
jeździłem maluchem na wielosezonowych.
W podobnych przypadkach gdy samochód leżał mi dodatkowo podwoziem na
śniegu Dębica Frigo targała do przodu bez zająknięcia.
W kwestii uciągu na śniegu nie było dla niej kompromisu.
Tutaj przy Uniroyalach jest odczuwalnie gorzej.
Przy hamowaniu na śniegu i zakrętach już sprawa wygląda inaczej.
W moim odczuciu radzą sobie bardzo dobrze i nie czuję różnicy do Frigo.
Nie było niebezpiecznej sytuacji i nie musiałem testować marginesu
bezpieczeństwa jaki jeszcze pozostawiają kierowcy do wyjścia z opresji.
IMHO wyżej opisane różnice mogą być spowodowane rzeźbą bieżnika.
Dębica ma swobodne kloce po środku które gryzą śnieg:
https://tinyurl.com/yaygdkx5
https://tinyurl.com/ycgo8r9y
(tych modeli używałem i nie miałem nigdy żadnych problemóe jak samochód
wisiał podwoziem na śniegu czy też w górach)
Uniroyal MS Plus 77:
https://tinyurl.com/ycyw2lzb
IMHO środek słaby i ślizga, stąd różnica na -.
Na hamowaniu przy większym docisku daje radę.
Na śnieg:
Uniroyal MS Plus 77 czy Dębida Frigo?
Frigo!
Pozostałe warunki pogodowe:
Mokro/deszcz
Uniroyale zżerają Frigo bez dwuch zdań.
Te drugie przy hamowaniu są po prostu śliskie jak diabli a na
Uniroyalach bez pasów można wylądować na szybie.
Sucho i większe prędkości > 100, 120:
Frigo balonowate jak cholera, jakby na pontonie człowiek jechał.
Hamowanie awaryjne z pływającą kierownicą i myszkującym samochodem.
Uniroyal ok, przy awaryjnym zdecydowanie większe poczucie panowania nad
samochodem.
IMHO na śnieg oraz góry brać Frigo i się nie zastanawiać.
Na zimę + miasto oraz mokry okres przejściowy jesień/wiosna Uniroyale
świetnie.
Po roku czasu guma w uni miękka, jak nowa (dla porównania Frigo
twardnieją po 4 latach)
Następne wpisy z tego wątku
- 27.01.19 21:53 Marek S
- 27.01.19 22:44 J.F.
- 27.01.19 22:45 Maciek
- 27.01.19 23:20 J.F.
- 28.01.19 21:42 Marek S
- 28.01.19 22:59 J.F.
- 28.01.19 23:40 Marek S
- 29.01.19 12:02 Miroo
- 29.01.19 12:59 Budzik
- 29.01.19 14:18 Mateusz Viste
- 29.01.19 22:47 Marek S
- 30.01.19 00:03 LordBluzg(R)
- 30.01.19 04:19 J.F.
- 30.01.19 05:59 Budzik
- 30.01.19 06:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=