  • Data: 2019-01-27 22:45:37
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ciekawe jest to jak skrajne odczucia są dla tych samych opon. Gdy czytam
    > opinie użytkowników na oponeo itp, to opony te niewiele ustępują
    > najlepszym. Obawiam się, że powstają one na zasadzie "chwalę to co mam"
    > - bez żadnego porównania z innymi.

    Też mam takie wrażenie. Też testy z gazet auto można sobie wsadzić głęboko.

    > Za nie tak dawnych czasów, gdy dopadł mnie kryzys finansowy, jeździłem
    > na Frigo 2 i Kormoranach. Zresztą mój brat też to praktykował. Obaj mamy
    > te same wrażenia - i odmienne niż Twoje. Obie opony są gorzej niż
    > tragiczne na zakrętach przy suchym. Przy teście łosia i prędkości rzędu
    > 80km/h auto zmienia się w ponton. Rzuca nim we wszystkie strony.
    > Wrażenie miałem takie jakby opona dociążona zwrotem mocno uginała się na
    > bokach powodując, że bieżnik stawał się wklęsły. Efekt - taki jakby auto
    > zamiast kół miało rolki do trenowania jazdy w poślizgu z nadsterownością.

    Zgadzam się co do Frigo, ponton w tych warunkach a przy awaryjnym z
    wyższych V jest bardzo niemiło. Kormoranów nie znam.

    IMHO za to na śniegu zwłaszcza głębokim są b.dpbre i tak bym je właśnie
    sklasyfikował co do przeznaczenia. Super śniegowce być może na granicy
    łańcuchów i nic ponad to.

    > Druga rzecz: w drugim sezonie zachowują się jak łyse. Każde opony zimowe
    > w 2gim sezonie stają się gorsze ale te zachowywały się jak letnie na
    > mrozie. Na śniegu jeszcze jeszcze, ale na suchym/mokrym - beznadzieja.

    U mnie 9cio letnie Frigo 2 lepiej darły do przodu w śniegu niż nowe
    Uniroyale MS plus 77 o konsystencji gumy do żucia.
    Na suchym i mokrym b.słabo ale jeździłem rozsądnie z tą świadomością,
    pozostawiając sobie margines bezpieczeństwa w razie W ;-).
    Ja tam nie muszę być wszędzie 1 i przed czasem ;-)