  • Data: 2019-01-30 04:19:29
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-01-28 o 22:59, J.F. pisze:
    >I jeszcze rzadziej przytrafiają się tak absurdalne poślizgi.

    Ale jesli nie wiadomo na jakich oponach ... to moze na tych
    "najlepszych" tez ?

    >Dobra, ale my nie o tym, że nie masz gdzie sprawdzić, ale o tym, że
    >zanegowałeś celowość takich testów.

    Tylko czesciowo. Jakbym mial gdzies blisko taki pas, to bym pojechal.
    Zreszta pare razy pojechalem.

    A jak mam poznac granice, po to , zeby jezdzic szybciej i zeby znalezc
    sie w rowie, bo sie okaze ze zle ocenilem granice, to szkoda czasu na
    testowanie :-)

    >Wbrew pozorom to dość popularne podejście kierowców - mam prawo
    >jazdy, jeżdżę ostrożnie więc po co mi jakieś tam szkolenie w zakresie
    >doskonalenia technik jazdy lub cokolwiek innego, co pozwoli poznać mi
    >własne auto i opony.

    Ja az tak ostroznie nie jezdze i troche mnie wkurza, ze nie bardzo
    wiem jakie sa te granice ... ale to by trzeba tor z deszczem, albo
    nawodnieniem ...

    >Źle ocenisz, to rów oczywiście. Jasne, że nie przetrenujesz wszelkich
    >sytuacji. Pewnie tylko rajdowcy mają takie doświadczenia. Fortunę
    >trzeba by wydać na to plus mieć kupę wolnego czasu.

    >Więc należy racjonalnie podejść i robić testy tego, co uznasz za
    >najważniejsze dla siebie.

    >Tak właśnie powstają cmentarze :-D Ja nie znam takiego pojęcia. Jak
    >się postarasz lub inny uczestnik ruchu pomoże, to bez problemu
    >znajdzie się sytuacja, gdy bardzo dużo zabraknie tejże wystarczającej
    >przyczepności. Nigdy, przy żadnej prędkości nie można za kierownicą
> [...]

    Ale popatrz na to
    https://www.youtube.com/watch?v=fHF-G72LOfM

    Droga IMO gorsza niz "zwykla krajowka".
    A dwa samochody pomykaja po tych zakretach 200.
    BMW moze miec opony z wyzszej polki, ale policjanci maja najtansze
    opony z przetargu :-)

    To jak ja nie bede przekraczal 150km/h, to bede mial 100% zapasu
    przyczepnosci :-)

    A Ty ile jedziesz w takim miejscu ? 220, 200, 150, 120 ? :-)

    >Rozwinę to nawet: jeśli Ty nie przekraczasz granic, to nie znaczy, że
    >granica nie przekroczy Ciebie. I wtedy będzie jedno wielkie "ojej,
    >przecież jeżdżę bezpiecznie więc dlaczego mam połamane żebra lub
    >skonałem?".

    No to chyba lepiej miec ostrozne 120km/h niz jechac "na granicy" 150
    :-)

    >Ja wychodzę z założenia, że wiedzy za kółkiem jest zawsze za mało.
    >Nigdy też nie da się przewidzieć wszystkich sytuacji i wtedy trzeba
    >umieć minimalizować odruchowo straty.

    Jak najbardziej racja, tylko te tory jakos daleko ...

    J.