-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Oplaty za autostrady - mapka
Date: Tue, 17 Aug 2010 16:17:18 +0200
Organization: -
Lines: 72
Message-ID: <o...@4...com>
References: <i4dcp5$o3m$1@inews.gazeta.pl>
<4...@4...com>
<4c6a6ca9$1@news.home.net.pl>
<n...@4...com>
<4c6a8aaf$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Trace: news.onet.pl 1282054632 15470 82.143.187.50 (17 Aug 2010 14:17:12 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Aug 2010 14:17:12 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2304476
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 17 Aug 2010 15:12:14 +0200, PaPi wrote:
>>> Zastanow sie na kogo oddales wczesniej glos i napisz mu co myslisz np. o
>>> drozszej o polowie i trwajacej o 2 lata dluzej budowie odcinka A1 -
>>> Grudziadz - Torun.
>> To ta prywatna GTC ? Ona ma historie siegajaca 14 lat, jak sam
>> podajesz.
>Nie. To PiSowski minister Jerzy Polaczek.
>Zerwal koncesje na budowe A1 z GTC, po czym... przegral w sadzie co
>opoznilo inwestycje o 2 lata i sprawilo ze byla drozsza o okolo 1.5 mln
>euro na kilometrze.
Czekaj czekaj, moge sie mylic, ale o ile pamietam to wygladalo jakos
tak, sprostuj w miare potrzeby:
- dawno dawno temu, w poprzednim wieku, autostrad sie narodowi
zachcialo, a kiesa byla pusta. Wiec Pawlak z SLD wymyslil prywatne
autostrady, i w tym momencie w zasadzie sie zdecydowalismy na model
wlosko-francuski, platnosc na bramkach, i nie bedzie zadnych tanich
rocznych winietek.
-konkursy rozpisano, wielkiego zainteresowania nie bylo, ale [kawalki]
A2 i A1 udalo sie wykoncesjonowac. No i udalo sie wydzierzawic A4
Katowice-Krakow - tu zdaje sie zainteresowanie na zysk na panstwowym
majatku bylo wieksze. Rok byl 1997.
-co by zlego o Kulczyku nie mowic - wzial sie do roboty i pierwszy
kawalek skonczyl jeszcze w 2003r. Postawil bramki i bral oplaty.
-GTC swoich A1 nawet nie zaczela. Nie wiem dlaczego - ale mysle ze z
braku wizji zysku.
-w miedzyczasie rzad sie pare razy zmienil, pojawil sie i Marek Pol ze
swoja wizja winiet na nieistniejace jeszce autostrady.
-A4 sie budowala od nowa za panstwowe pieniadze .. i calkiem niedrogo
-w okolicach roku 2004 wizja finansowania byla wiec ciagle dosc
otwarta, mielismy az jeden i cwierc prywatnej autostrady - cwierc to
licze A4 Staleksportu - oni chyba dziela sie przychodem z panstwem to
i latwiej o negocjacje.
Np. cala reszta A4 miala byc tez obramkowana, a nie jest do dzisiaj.
-ujawnil sie unijny przepis ze panstwo nie moze wymagac oplat od
ciezarowek w tranzycie za drogi i dodatkowo za autostrady.
Panstwo moglo zmienic model, albo zrezygnowac z oplat tranzytowych.
Niemal calkowicie, bo z innych autostrad tylko A4 mielismy.
-Panstwo dogadalo sie z Kulczykiem, zaplaca za przejazd ciezarowek.
winieta na dobe kosztuje 38zl, z czego panstwo wyplaci AW cos 130zl
za przejazd, swietny interes :-)
Cos nawet pisali ze w KFD brakuje pieniedzy na wyplaty :-)
-i gdzies w tym momencie GTC sie obudzilo, ze oni tez maja koncesje.
>Aha - dalej buduje A1 z Grudziadza do Torunia GTC, zas pan minister
>wypowiada sie jako "ekspert" w TV.
>W krajach o ugruntowanej demokracji po takim numerze pan minister by sie
>do konca zycia nie wyplacil.
Nie bardzo - kodeks pracy ogranicza odpowiedzialnosc do trzech pensji,
za granica chyba tez. I nie wiadomo jak to by z ta demokracja wyszlo -
tam tez przegrywaja procesy i rzadza dalej.
Mowiac szczerze to uwazam ze ten ruch byl w dobra strone. Skorzystac z
nieruchawosci GTC i zabrac im koncesje. Tylko trzeba bylo staranniej
wykonac - zeby nie przegrac w sadzie.
Czy to moze o inny odcinek chodzi ? Bo w miedzyczasie chyba zamowiono
kolejne, tylko ponoc w innym ukladzie - sama budowa, panstwo bedzie w
ratach splacalo.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.08.10 16:25 J.F.
- 17.08.10 16:47 PaPi
- 17.08.10 17:02 PaPi
- 17.08.10 17:57 J.F.
- 17.08.10 18:24 J.F.
- 17.08.10 18:59 topek
- 17.08.10 19:05 J.F.
- 17.08.10 19:34 Cavallino
- 17.08.10 20:44 Rafał \"SP\" Gil
- 17.08.10 20:44 Jaroslaw Berezowski
- 17.08.10 21:20 J.F.
- 17.08.10 21:35 Marcus
- 17.08.10 22:18 Cavallino
- 17.08.10 22:24 Marcus
- 17.08.10 22:36 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=